مسئول بسیج مداحان البرز در گفت و گو با "بسیج":

شعار "هیهات من الذله" الگوی مداحان است/ مداحان باید خط فکر اهل بیت(ع) را در جامعه ترویج دهند

مسئول بسیج مداحان سپاه امام حسن مجتبی(ع) شعار "هیهات من الذله" را الگوی مداحان بیان کرد و گفت: مداحان باید خط فکر اهل بیت(ع) را دنبال کرده و در جامعه در جهت ترویج آن کوشا باشند.
کد خبر: ۸۵۸۴۲۵۸
|
۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، "شوذب محمدی" مسئول بسیج مداحان سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز در گفت و گو با بسیج ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یارانش اظهار داشت: زندگی سراسر نور و روشنایی امام حسین(ع) درس بزرگی برای همه جهایان است.
وی افزود: در طول تاریخ مشاهده می شود بسیاری از افرادی که حتی مسلمان نبودند ولی با درس گرفتن از نهضت عاشورا و امام حسین(ع) توانستند یک ملتی را از دست زور و استکبار نجات دهند.
محمدی ادامه داد: مسئولین نظام جمهوری اسلامی باید به خوبی از قیام و سیره عملی حضرت امام حسین(ع) درس بگیرند و در جهت حفظ  نظام و اسلام کوشا باشند.
وی با اشاره به رشادت های حضرت مسلم خاطر نشان کرد: حضرت مسلم یکی از سربازان فداکار حضرت سید الشهدا (ع) بودند، برای ایشان هیچ تفاوتی نداشت چه زمانی که عده ای پشت سرش ایستادند، نماز خواندند و بیعت کردند و چه زمانی که در مقابلش ایستادند و شمشیر زدند. در هر صورت چون هدف امام حسین(ع) را متوجه شده بود،  فقط یک کلام آن هم "حسین(ع)" را صدا زد و به طرف او رفت.
مسئول بسیج مداحان سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز با ابراز این نکته که امام خمینی (ره) در اوایل انقلاب با وجود مشکلات فراوان از جمله ترور و ... ، جمله معروف "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند" را بیان کردند، اذعان کرد: ایشان راه امام حسین(ع) را قبول کرده بودند و به نصرت الهی ایمان داشتند.
وی با تاکید بر اینکه منافع ملی همان منافع اسلام و قرآن است، ادامه داد: مسئولین کشور باید در خصوص موضوع برجام از حق وحقوق مردم دفاع کنند.
محمدی اظهار کرد: اگر کشور ما از این جریانات سر بلند بیرون بیاید، ایران تبدیل به یک الگو در جهان خواهد شد . این الگو باعث می شود پایه های اسلام، در تمام نقاط جهان محکم تر شود.
وی با اشاره به رشادت های رزمندگان در زمان جنگ تحمیلی، خاطر نشان کرد: مسئولین نباید شهدا را فراموش کنند. آنها برای عزت اسلام و قرآن به میدان جنگ رفتند و با رشادت های خود راه و روش سید الشهدا را در پیش گرفتند.
محمدی شعار "هیهات من الذله" را الگوی مداحان بیان کرد و گفت: مداحان باید خط فکر اهل بیت(ع) را دنبال کرده و در جامعه در جهت ترویج آن کوشا باشند.
وی با اشاره به اینکه نقش مداحان در زمان جنگ تحمیلی نیز بسیار پر رنگ بوده است، ادامه داد: اگر در زمان جنگ فرزندی شهید می شد، پدرش یک بوسه بر پیشانی شهید می زد و راه می افتاد و می گفت : من پسرم را در راه علی اکبر(ع) فدا کرده ام و خود نیز باید راه سید الشهدا (ع) را در پیش بگیرم. در آن زمان این روشنگری توسط مداحان صورت گرفته بود.
محمدی با اشاره به نقش مداحان در جامعه و تاکید مقام معظم رهبری مبنی برروشنگری و بصیرت افزایی جامعه توسط مداحان، تصریح کرد: مداحان افسران خط مقدم تهاجم فرهنگی هستند و باید در مقابل جنگ نرم دشمن، سینه سپر کنند.
مسئول بسیج مداحان سپاه امام حسن مجتبی(ع) در پایان خاطر نشان کرد: افراد آگاه باید در فضای مجازی، مطالب بسیار مفیدی برای آحاد جامعه به خصوص نسل جوان منتشر کنند. با این کار، فرهنگ امام حسین(ع) را در جامعه ترویج داده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها