خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان:

راه و رسم امام حسين(ع) براي همگان، بهترين الگو است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان گفت: راه و رسم امام حسين(ع) براي همگان، بهترين الگو است و برپایی هرساله مراسم براي این است تا مكتب جهاد و شهادت در راه حق و مبارزه با ظلم و بيدادگري، زنده و پوينده بماند.
کد خبر: ۸۵۸۳۵۸۶
|
۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام به همت روابط عمومی و تبلیغات سپاه بوکان در محل مسجد صاحب الزمان (عج) برگزار گردید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان ضمن سخنانی به اهمیت نهضت امام حسین (ع) پرداخت و گفت: اهميت نهضت امام حسين (ع)كه به صورت يكي از شورانگيزترين حماسه‌هاي تاريخ بشريت درآمده، نه تنها از اين نظر است كه همه ساله نيرومندترين امواج احساسات ميليون‌ها انسان را برمي‌انگيزد و مراسمي پرشورتر از همة مراسم ديگر به وجود مي‌آورد، بلكه بيشتر بدين خاطر است كه هيچ‌گونه محرّكي جز عواطف پاك ديني و انساني ندارد.

حجت الاسلام تقی خدایی فام تصریح کرد: اگر مسلمانان در ايام شهادت آن حضرت جوش و خروش كوبنده‌اي از خود نشان مي‌دهند،‌ به این دلیل است که می خواهند روح ظلم‌ستيزي و كفرستيزي را در كالبد مسلمانان جهان بدمند.

وی به تشریح آفات تعزیه و عزادارای در اسلام پرداخت و افزود: تعزيه اگر حاوي امور حرام و خلاف شرع مقدس اسلام نباشد، نه تنها بدعت نيست بلكه يك سنت حسنه و پسنديده است؛ ولي اگر با مبطلات و خرافات آميخته گرديد، ديگر سنت نيست بلكه بدعت به حساب مي آيد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان تلاش براي سوگواري و اهتمام ورزيدن براي پالايش خود و جامعه را از هم انفکاک ناپذیر دانست وتاکید کرد: کسي که از حسينيه مي آيد يا در محافل عاشورايي شرکت مي کند وقتي در جمعي حاضر مي شود بايد آثار اين عطر عاشورايي و آراستگي و پاکي کربلايي را بروز دهد.

وی گفت: امام حسين «ع» پيشقراول عدالتخواهي، عزّت و آزادگي به شمار مي رود و جان خود را داد تا زير بار ذلت نرود و مرگ توأم با عزت را بر زندگي با ستمکاران و ظالمان ترجيح دهد .

حجت الاسلام خدایی فام اظهار کرد: چنين امامي که اين گونه از سازش با جفاکاران اجتناب کرده، شايسته مهروزي است و گرامي داشتن ياد و نامش در مجالس سوگ و ماتم، تکريم عزت، شرف و بزرگواري است.

گفتنی است مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان در دهه اول ماه محرم با قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی برگزار می گردد، همچنین در این مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در سوگ شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، خاندان و یاران آن حضرت مرثیه سرایی و نوحه خوانی می کنندودر پایان نیز از سوگواران آن حضرت پذیرایی صورت می‌گیرد.

ارسال نظرات