حجت الإسلام احدی، کارشناس دینی:

باید در امورات زندگی به رعایت حق الناس پایبندباشیم

هرکس در دنیا به ارث برادر و خواهر توجه ننماید و یک وجب از زمین همسایه را غصب کند در قیامت خداوند به اندازه سنگینی کره زمین به گردن او گردنبد می اندازد که قابل تحمل نیست، بنابراین باید بیشتر در امورات زندگی به رعایت حق الناس پایبندباشیم.
کد خبر: ۸۵۸۳۳۹۵
|
۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، کارشناس دینی در سومین روز از مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که با حضور کارکنان و سربازان در محل سپاه ناحیه طارم برگزارشد، با اشاره به اهمیت ماه محرم و ارزش عزاداری بر سرور و سالار شهیدان گفت: برهمگان واجب است که خود را در مقابل این نسیم عاشورایی قراردهیم تا به عزت اخروی و معنوی دست یابیم.

حجت الإسلام احدی با بیان اینکه بالاتر از شهادت مقامی نداریم، افزود: شهدا تمام گناهانشان بخشیده می شود به غیر از حق الناس، بنابراین این یک دین است همانطور که سیدالشهدا با آنکه در روز عاشورا یارانش انگشت شمار بودند با آنحال می فرماید:" هرکس مقروض است و حق الناس در گردن دارد برود و میدان را ترک کند"؛ سیدالشهدا با این عمل خود درسی به دوستداران اهل بیت (ع) برای رعایت حق الناس می دهد.

وی خاطرنشان کرد: هرکس در دنیا به ارث برادر و خواهر توجه ننماید و یک وجب از زمین همسایه را غصب کند در قیامت خداوند به اندازه سنگینی کره زمین به گردن او گردنبد می اندازد که اصلا قابل تحمل نیست بنابراین باید بیشتر در امورات زندگی به رعایت حق الناس پایبندباشیم.

حجت الإسلام احدی با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) که می فرماید: ارزش دنیا و مال دنیا در نزد بنده از آب دهان گوسفند هم کمتر است، افزود: انسانهای مؤمن توجه ای به آن نمی کنند، چون انسان مؤمن همیشه نگران قبولی عمل خود در نزد خداوند است و فخرفروشی نمی کند.

احدی گفت: مهمترین آرزوی انسانهای مومن وصال احدیت است بنابراین بخاطر این وصال همیشه قلبشان محزون است.

وی در ادامه اظهار داشت: انسانهای با تقوی باید در تمام مراحل زندگی مانند کوه استوار باشند تا ملایمات و سختی های روزگار نتواند آنهارا تغییر داده و همیشه شکرگزار خالق خود باشد

حجت الإسلام احدی، کارشناس دینی از حضرت زینب (س) به عنوان "ام المصائب" و الگوی انسان شکرگزار یاد کرد و گفت: در واقعه کربلا ۱۸ نفر از یارانش در مقابل او پر پر شدند و به شهادت رسیدند، و وقتی در رابطه با این مصیبت بزرگ از ایشان سؤال شد فرمود:"ما رأیت الا جمیلا" یعنی به غیر از زیبایی هیچ ندیدم که این نشان از ایمان و شکرگزاری آن بزرگوار است.

ارسال نظرات