خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه نهاوند:

برگزاری نمایشگاه «از بقیع تا کربلا» در روستای تکه نهاوند

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: نمایشگاه «از بقیع تا کربلا» به همت جوانان بسیجی روستای تکه شهرستان نهاوند در ایام محرم الحرام برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۸۳۱۱۶
|
۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، کامران کریمی اظهار داشت: نمایشگاه «از بقیع تا کربلا» روستای تکه با همکاری جوانان عضو پایگاه بسیج، کانون فرهنگی و هنری مساجد، کانون هلال‌احمر به مدت 20 سال است به شکل بسیار جالب و زیبایی در کنار گلزار شهدای این روستای ساخته می‌شود.

وی گفت: آنچه باعث ایجاد انگیزه در بین جوانان ولایت مدار و مذهبی روستای تکه شده است استقبال بی‌نظیر مردمی و نسل جوان و دانش‌آموز جامعه است به‌طوری‌که سال گذشته و بر اساس آمار ثبت‌شده بیش از 25 هزار نفر از نقاط مختلف ایران از این نمایشگاه زیبا و تأثیرگذار بازدید کرده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند افزود: این نمایشگاه که به شکل نمونک گلی و در مقیاس کوچک‌تری وقایع از قبرستان بقیع تا قیام امام حسین(ع) را در شهر کوفه شام و میدان کارزار روایت می‌کند و مصالح به‌کاررفته در آن از سنگ، چوب و گل است که حال و هوای آن دوران را در ذهن انسان تداعی می‌کند.

وی بیان کرد: برای ساخت این نمایشگاه که یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های استان همدان و غرب کشور است بیش از 50 جوان بسیجی به مدت 15 روز به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند و آن را در یک سالن سرپوشیده 700 مترمربعی در کنار گلزار شهدا آماده بازدید عموم مردم می‌کنند.

کریمی اظهار داشت: کار ساخت این نمایشگاه توسط اعضای بسیج پایگاه شهدای روستای تکه با کمک کانون هلال‌احمر و اعضای کانون فرهنگی و هنری شهدای این روستای 10 روز مانده به شروع ماه محرم آغاز و در 5 محرم آماده بازدید عموم مردم می‌شود.

وی افزود: در سال‌های اخیر برای ساخت این نمایشگاه به سبک معماری سنتی و قدیمی تعدادی از جوانان و بزرگان روستا به سرزمین وحی و عتبات عالیات سفر کردند تا کار مشابه‌سازی آن به واقعیت جامعه آن روزگار بیشتر نزدیک شود و تأثیرگذاری آن بر روی نسل جوان امروز بیشتر شود.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با اشاره به تأثیرگذاری کار فرهنگی و مذهبی در بین آحاد مردم گفت: آنچه باعث توجه هرچه بیشتر مردم، مسئولان و به ویژه نسل جوان جامعه به بازدید از این نمایشگاه شده است شبیه‌سازی سه شهر کربلا، کوفه، شام و صحنه‌های نزدیک به واقعیت از کارزار 72 یار امام حسین (ع) با لشگریان یزید است.

وی بیان کرد: آنچه این نمایشگاه را در امسال حائز اهمیت کرده توجه ویژه به مسئله حج است از دیگر موارد مهم در آن ساخت صحرای کربلا، قبرستان بقیع، حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) شهر شام مرکز خلافت یزید، شهر کوفه مرکز خلافت عبیدالله زیاد، نهر علقمه، حرکت کاروان اسرای کربلا، تل زینبیه، تنور خولی محل نگهداری سر امام حسین (ع)، مشک حضرت عباس(ع) و گهواره حضرت علی‌اصغر (ع) است.

کریمی افزود: هزینه خرید وسایل موردنیاز نمایشگاه بیش از 50 میلیون ریال است که جوانان و افراد خیر آن را پرداخت کرده‌اند و ساعات بازدید از آن‌همه روزه از ساعت 8 صبح تا 24 شب در 8 کیلومتری نهاوند به سمت بروجرد و در جنب گلزار شهدای روستای تکه بعد از روستای فیازمان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار