مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد:

ویژه برنامه "بصیرت عاشورایی" در 51 امامزاده استان یزد برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد با اشاره به اینکه ویژه برنامه "بصیرت عاشورایی" در 51 امام‌زاده این استان برگزار می‌شود، از ثبت 3300 نیت مرتبط با امام حسین(ع) در وقف نامه‌های یزد خبر داد.
کد خبر: ۸۵۸۳۰۲۳
|
۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: غلامرضا عادل ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد، با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار داشت: امام حسین(ع) خالصانه آنچه خداوند به وی عطا کرده بود را به دلیل زنده نگاه داشتن دین و احیای دین پیغمبر اکرم(ص)، جان خود و اهل بیت خود را فدا کرد.

وی گفت: احیای دین، عقل‌گرایی، خردورزی، دانش، قرآن و موارد مختلف دینی، سیره امام حسین(ع) است که باید به ما بصیرت بدهد و سبب بیداری ما شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به اینکه ریشه انقلاب اسلامی ایران قیام عاشورا است، گفت: همین موارد سبب شده که دشمنان تمام نیرو و قدرت خود را متمرکز کنند تا به این فرهنگ و نهضت آسیب وارد کنند.

عادل گفت: در استان یزد بالغ بر 500 موقوفه‌ای که دارای درآمد هستند داریم که باید از عواید آنها برای مراسم‌های عزاداری امام حسین(ع) مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 3300 نیت مرتبط با قیام امام حسین(ع) در وقف‌نامه‌های یزد وجود دارد، گفت: ویژه برنامه بصیرت عاشورایی در 51 امامزاده در سطح استان یزد برگزار می‌شود.

عادل با اشاره به اینکه در این مراسم، برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود، گفت: 24 نفر از مبلغان از استان قم دعوت شده‌اند که در این امامزاده‌ها حضور پیدا کرده‌اند و تحت عناوین مختلف برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در ارتباط با برنامه‌های برگزار شده گفت: برنامه لبیک یا حسین(ع)، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، همایش شیرخوارگان حسینی از جمله این برنامه‌ها است.

وی گفت: همایش "احلی من العسل" فردا با حضور نوجوانان در امامزادگان شاخص استان یزد برگزار می‌شود، گفت: نماز ظهر عاشورا با حضور همه هیئت‌های مذهبی در محل امامزاده‌ها برگزار می‌شود.

عادل خاطرنشان کرد: برنامه شام غریبان در شب عاشورا و با حضور پرشور مردم در محل امامزاده‌ها برگزار می‌شود و مداحان اهل بیت(ع) در این مراسم به روضه‌خوانی می‌پردازند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد بیان کرد: در عمده این نمایشگاه‌ها، سلسله نمایشگاه‌های فرهنگی، ایستگاه‌های همه واقف باشیم، پاسخگویی به مسائل شرعی، نشست‌های صنفی و برنامه‌های دیگر برگزار می‌شود.

 

ارسال نظرات