فرماندار شهرستان زنجان:

باید اعتماد مردم به فعالیت تعاونی‌ توسعه و عمران افزایش یابد

فعالیت در تعاونی توسعه و عمران باید با حساسیت و دقت بیشتری صورت گیرد، تا اعتماد مردم به فعالیت این تعاونی‌ها افزایش یابد.
کد خبر: ۸۵۸۲۹۳۸
|
۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرماندار شهرستان زنجان در جلسه توجیهی تشکیل تعاونی توسعه و عمران شهرستان زنجان گفت: اقتصاد نظام جمهوری اسلامی بر سه محور شرکت‌های دولتی، خصوصی و تعاونی‌ها استوار است.

مجید فرخی افزود: : فعالیت‌های این بخش باید در رشد وتوسعه اقتصادی موثر باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: تشکیل تعاونی‌ها زمینه لازم برای ایجاد اشتغال و افزایش تولید در شهرستان زنجان را فراهم می‌کند.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه در برنامه توسعه پنجم توسعه جایگاه ویژه‌ای برای بخش تعاون در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: با وجود توفیقاتی که در این حوزه کسب شده اما این جایگاه به دست نیامده است.

فرخی با اشاره به ضرورت تشکیل تعاونی‌های قدرتمند با دامنه شمول گسترده در شهرستان‌ها عنوان کرد: تاسیس این شرکت ها می‌تواند تاثیر بسزایی در برآورد اهداف شرکت‌های تعاونی در شهرستان‌ها داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه با ایجاد شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستانی در زنجان امکان تحرک‌بخشی در شهرستان می‌شود، تصریح کرد: ایجاد این شرکت تعاونی در توزیع درآمد در سطوح مختلف جامعه بسیار نقش موثری دارد.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه برخی افراد کارآفرین توانمند با مشکلات اقتصادی توان فعالیت‌ در عرصه‌ها را ندارند، اضافه کرد: تشکیل تعاونی‌ها زمینه لازم را برای ایجاد اشتغال و افزایش تولید فراهم می‌کند.

فرخی با اشاره به اینکه تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران در شهرستان زنجان از سال‌های گذشته آغاز شده است، ادامه داد: در این مدت این شرکت برای تشکیل با مشکل مواجه شده است.

وی عنوان کرد: به منظور پوشش کامل اعضای این تعاونی توسط اقشار مختلف و جلوگیری از رانت و انحصار شرکت‌ها‌ در شهرستان زنجان ایجاد شود.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه شرکت‌های تعاونی در شهرستان زنجان تجربیات مطلوبی دارد، ادامه داد: باید از این تجربیات در راستای تعالی شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان زنجان استفاده شود.

ارسال نظرات