پیام علی مرادخانی معاون محترم امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به پانزدهمین جشنواره تئاترمقاومت

ترویج و اشاعه فرهنگ دفاع و مقاومت علاوه بر سایر روش های فکری و فرهنگی، از طریق هنر و به خصوص تئاتر گسترش می یابد.
کد خبر: ۸۵۸۲۲۹۴
|
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰

دفاع و رویکرد دفاعی برای صیانت از حق و مقابله با باطل و مقاومت در برابر تعدّی، تجاوز و هرگونه زیاده خواهی، در عموم نگرش های توحیدی و اندیشه های انسانی به ویژه دین مبین اسلام، جایگاه مشروع و مقبولی دارد و از نظر حقوقی درزمره حقوق اولیه همه انسان‌هاست که از حق حیات و زیست انسانی خود دفاع نمایند و خداوند متعال نیز در قرآن کریم، خود را مدافع اهل ایمان معرفی و مومنین را به حمایت خویش در برابر متجاوزان، مستظهر می نماید. ترویج و اشاعه فرهنگ دفاع و مقاومت علاوه بر سایر روش های فکری و فرهنگی، از طریق هنر و  به خصوص تئاتر گسترش می یابد. هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی است تا پایمردی ها، رشادت ها و مقاومت های یک ملت در مقابل جبهه گسترده استکبار جهانی در 8 سال حماسه دفاع مقدس با زبان و بیان هنر به صحنه تئاتر کشور آید و جدال ظالم و مظلوم و تجاوز و دفاع و فرجام هر یک به نمایش گذاشته شود.

امروز با توجه به اتفاقات دهشتناک ووقایع وحشتناک در عرصه بین المللی و رواج خشونت و وحشت و نیاز جدی جامعه جهانی به صلح و امنیت در پرتو تعالیم دینی و معارف نجات. بخش اسلامی، تئاتر مقاومت، مسئولیت خاصی برای کمک به مظلومان جهان از طریق روایت مقاومت مردم ایران در طول جنگ تحمیلی دارد که با بهره گیری از ظرفیت های ممتاز تئاتر ایران و آثار برجسته ای که هنرمندان بزرگ و بزرگوار کشور در همدلی و همسویی با آرمان مقدس دفاع آفریده اند، قابل عرضه در عرصه تئاتر ملی و بین المللی است.

اینجانب از همه دست اندرکاران جشنواره سراسری تئاتر مقاومت به خصوص هنرمندان ارجمند حاضر در آن صمیمانه تقدیر و توفیق روز افزون پاسداشت میراث گرانقدر شهیدان والامقام و مدافعان سلحشور میهن اسلامی را از خداوند متعال مسألت می نمایم.

ارسال نظرات