مجلس از ارايه لايحه اشتغالزايي در جهت مقابله با اعتياد از سوي دولت استقبال مي كند

يك عضو کمیسیون آموزش مجلس شوراي اسلامي درباره اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر گفت : دولت براي ايجاد اشتغالزايي كه مهمترين عامل مقابله با اعتياد است ، به مجلس لايحه ارايه دهد تا نمايندگان راهكارهاي اساسي را در اين زمينه اتخاذ كنند.
کد خبر: ۸۵۸۲۰۲۰
|
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، قاسم احمدي افزود: بحث مبارزه اجتماعي با مواد مخدر تنها از طريق پيگيري‌هاي وزير كشور و دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر و يا نيروي انتظامي امكان پذير نيست ، در حال حاضر قشر نوجوان و جوان جامعه به دليل بيكار بودن ، به مصرف مخدرها و روانگردان‌هايي كه با اشكال و عناوين مختلف عرضه مي شوند، روي مي‌آورند ، دولت بايد درباره اشتغال اين افراد به مجلس لايحه ارايه دهد.

وي اظهار داشت : معضل اعتياد از دغدغه هاي نمايندگان در مجلس شوراي اسلامي است و ما از دولت مي خواهيم كه حتما در مور اشتغالزايي لايحه ارايه دهد .

نماينده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه وضعيت اشاعه مواد مخدر صنعتي و شيميايي و استفاده فراوان نسل نوجوان و جوان نگران كننده است ، ادامه داد: اين نگراني از سوي يك دستگاه خاص برطرف نمي‌شود، نياز به اراده محكم همه در كنار يكديگر است.

احمدي تصريح كرد: همچنين براي مبارزه با مواد مخدر دولت نبايد وعده هايش در حد شعار باشد و مجلس نيز قانوني بنويسد كه قابل اجرايي نباشد، همفكري اين دونهاد بسيار مهم و ضروريست تا به اين عملكرد واحد و موفقيت آميز در مقابله با اعتياد دست يابيم .

عضو كميسيون آموزش مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه ارايه آمار كشفيات و امحاي مواد مخدر دردي از معضل اعتياد مردم جامعه را دوا نمي‌كند، گفت : متاسفانه آمار مصرف كنندگان مواد مخدر صنعتي و داروهاي روانگردان رو به افزايش است كه آسيب هاي مختلف اجتماعي از جمله جرم، سرقت، طلاق، بيكاري و غيره را بوجود مي‌آورد.

احمدي خاطرنشان كرد: توجه به اين مسايل اجتماعي بسيار مهم است و برخوردهاي عاطفي و احساس در امر مبارزه با مواد مخدر كارساز نيست، ديدگاه ترحمي به اين موضوع مشكلات امنيتي و اجتماعي را در كشور بوجود مي‌آورد ، بايد برنامه‌ريزي‌ها و نظارت‌ها بسيار دقيق انجام شود.

به گفته نماينده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شوراي اسلامي ، يكي از ديگر مولفه هاي مورد توجه در جامعه، فراهم كردن امكانات معيشتي در امر ازدواج جوانان است، وقتي اين امر تحقق يابد، فرد كمتر ذهن خود را متوجه مصرف مواد مخدر و جمع هاي دوستانه مي كند و خود را سرگرم زندگي خواهد كرد.

احمدي افزود: همچنين ضرورت دارد براي معتاداني كه در مراكز مختلف ترك اعتياد و درمان تحت پوشش قرار گرفته و دوران بهبودي را طي كرده اند، تسهيلاتي به آنان داده شود تا بر اساس برخورداري از حرفه خاص، به كار مشغول شوند.

وي با اشاره به اينكه مشاهده مي‌كنيم بسياري از بهبوديافتگان وقتي به جامعه باز مي گردند، پس از مدت كوتاهي مواد مخدر را دوباره مصرف مي كنند، اظهار داشت: دليل اين موضوع عدم حمايت از آنان از سوي نهادهاي دولتي و خصوصي است كه بر ترويج اعتياد دامن مي‌زند.

عضو كميسيون آموزش مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد:همه مطالب ياد شده از راهكارهاي مهم در امر مبارزه اجتماعي با مواد مخدر صنعتي و شيميايي است، عدم توجه و رسيدگي به آنها ، نسل نوجوان و جوان كشور را بيشتر در منجلاب اعتياد فرو مي برد و در واقع سرمايه هاي عظيم توسعه كشور از بين خواهند رفت .
ارسال نظرات