معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان:

اجرای طرح «آفتاب»

طرح «آفتاب» ویژه مددجویان کمک معیشت بگیر و فرزندان مددجو که سن آنها 15 تا 70 سال می باشد.
کد خبر: ۸۵۸۱۳۹۴
|
۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: یکی از سیاست‌های کمیته امداد در دهه چهارم فعالیت این نهاد، توانمندسازی مددجویان است، که در همین راستا طرح جدیدی با عنوان «آفتاب» اجرایی می‌شود.

سید مسعود حسینی افزود: این طرح با عنوان اشتغال فراگیر و توانمندسازی اقتصادی مددجویان اجرا خواهد شد.

حسینی اظهار کرد: این طرح با همکاری حوزه حمایت و حوزه اشتغال اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: این طرح ویژه مددجویان کمک معیشت بگیر و فرزندان مددجو که سن آنها 15 تا 70 سال است، اجرایی می‌شود.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به اینکه فرآیند اجرای طرح مذکور توان‌سنجی، آموزش و استعداد سنجی خانواده‌ها است، اضافه کرد: طرح آفتاب بر اساس اولویت‌های تعیین شده در شناسایی مددجویان اجرایی می‌شود.

حسینی گفت: از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح مذکور طرح صیانت از تحکیم خانواده و افزایش عزت نفس مددجویان، فراهم کردن زمینه اشتغال و کسب و درآمد پایدار مددجویان است و در نهایت اجرای طرح مذکور هدف کمیته امداد از توانمندسازی مددجویان محقق می‌شود.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به نحوه اجرایی شدن طرح «آفتاب» اظهار کرد: اجرای طرح‌های اشتغال مددجویی در قالب توان افزایی، خودکفایی و کارآفرینی از اهدافی است که با اجرای این طرح محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: پس از شناسایی مددجویان واجد شرایط و طی مراحل مربوط که شامل برگزاری دوره‌های آموزشی، استعداد سنجی و تشکیل پرونده است، وام مربوط به مددجویان پرداخت می‌شود.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: این طرح در یک فرجه زمانی طی شش ماهه دوم سال جاری اجرایی و در نهایت مددجویان مشمول این طرح از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند.

ارسال نظرات