پوش حسینیه میانگاه بافق برافراشته شد

پوش حسینیه نظر کرده میانگاه برای عزاداری در شب های محرم طی آیینی که به تقلید از برافراشته شدن خیمه‌های امام‌حسین با شور و علاقه‌ای فراوان میان مردم برافراشته شد.
کد خبر: ۸۵۸۱۳۰۱
|
۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق: عضو هیئت امنای حسینیه میانگاه نظر کرده بافق در رابطه با نحوه و زمان پوش کشی برای ایام سوگواری محرم گفت: هر سال با نزدیک شدن ماه محرم، ماه عزاداری اباعبدالله(ع)، مردم محله مسجد جامع بافق هر کجا که باشند خود را به حسینیه میانگاه می‌رسانند.

وی گفت: همه می‌آیند برای برپایی خیمه‌ی امام حسین(ع) به قولی برای بالا بردن "پوش” حسینیه، به همین مناسبت خیمه عزای امام حسین(ع) را برپا می کنند.

احمد فتوحی ادامه داد: با آماده شدن خیمه برای بالا رفتن، جوانان محل چند گروه شده به بالای بام حسینیه می روند و طناب‌ هایی که به پوش متصل است را دست می گیرند. جوانان همراه و همزمان با فریاد "یاحسین” پیشکسوتان هیئت، پوش حسینیه را به سمت بالا می کشند و طناب‌ها را به اطراف محکم می کنند.

وی عنوان کرد: طبق سنوات گذشته مراسم روضه خوانی از شب اول محرم در این حسینیه برگزار می شود و امسال حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا مهدوی ارفع سخنران و هاشمی مداح این شب ها می باشد.

 

ارسال نظرات