هدف اصلی قیام امام حسین(ع) احیای فریضه امر به معروف بود/مداحان و هیئات مذهبی پرچمداران بصیرت عاشورایی هستند

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه هدف اصلی قیام امام حسین(ع) احیای فریضه امر به معروف بود، گفت: مداحان و روحانیون با بصیرت در مداحی ها خود و توجه به فریضه امر به معروف پرچمدران ترویج فریضتین الهی هستند.
کد خبر: ۸۵۸۰۸۰۶
|
۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی ظهر امروز در همایش پرچمداران بصیرت که در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، اظهار داشت: امام حسین(ع) برای همه مسلمانان و تمام عالم ارزش والایی دارد و انقلاب ما انقلابی با بصیرت است.

وی گفت: تمامی بیانات امام حسین(ع) زنده نگه داشتن سیره جدش، پیامبر(ص) بوده است و باید ما مسلمانان نیز برای حفظ سیره و سنت پیامبر اسلام بکوشیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه هدف اصلی قیام امام حسین(ع) احیای فریضه امر به معروف بود، گفت: مداحان و روحانیون با بصیرت در مداحی ها خود و توجه به فریضه امر به معروف پرچم دران ترویج فریضتین الهی هستند.

شاهرودی با اشاره به اینکه در عزاداری‌های حسینی نباید مرتکب گناه شد، افزود: آسیب‌های عزاداری و قمه‌زنی همگی گناه هستند و نباید به جای ثواب مرتکب خطا و کارهای حرام شد.

وی حفظ حدود خداوند را ضروری خواند و گفت: باید از فرصت‌های طلایی که در اختیار اسلام است بهترین استفاده را ببریم.

حجت الاسلام شاهرودی در پایان با اشاره به اینکه اهل تسنن نیز از ارادتمندان اهل بیت هستند، اضافه کرد: امام شافعی(رض) روضه زیبا و با معنایی برای امام حسین(ع) خوانده‌اند و باید برای این ارزش‌ها و حفظ آنها تلاش شود.

ارسال نظرات