خبرهای داغ:
مسئول بسیج هنرمندان استان همدان تأکید کرد

ضرورت ارائه الگوهای ارزشمند در عرصه‌های فرهنگی و هنری

مسئول بسیج هنرمندان استان همدان گفت: حضور فعال بسیجیان در عرصه‌های فرهنگی و هنری باعث ارائه الگوهای ارزشمند و اصیل و ایجاد بسترهای مناسب برای رشد و شکوفایی فرهنگ و ارزش اسلامی و ملی می‌شود.
کد خبر: ۸۵۸۰۷۵۷
|
۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، رسول کرمی اظهار داشت: افتتاحیه چهارمین دوسالانه جشنواره فیلم و عکس بسیج همزمان با شهادت سردار دلیر اسلام سردار شهید حسین همدانی و با ادای احترام هنرمندان عرصه فیلم به مقام شامخ این شهید بزرگوار برگزار شد.

وی با اشاره به بیانات رهبری به سینماگران افزود: فیلم و سینما وسیله‌ای بلیغ و تبیین کننده‌ای رسا برای ارائه برترین حقایق عالم، یعنی حقیقت دین به شمار می‌رود.

مسئول بسیج هنرمندان استان همدان ابراز داشت: حضور گسترده، پرشور و فعال بسیجیان در عرصه‌های فرهنگی و هنری کشور، باعث می شود تا با ارائه الگوهای ارزشمند و اصیل، بسترهای مناسب برای رشد و شکوفایی فرهنگ و ارزش اسلامی و ملی ایجاد شده و در تعامل با هجمه‌های فرهنگ‌های بیگانه، به ویژه فرهنگ منحط غرب، از گسترش آن جلوگیری کند.

وی ادامه داد: سازمان بسیج هنرمندان در راستای رشد و شکوفایی استعدادهای هنری بسیج و بسیجیان، شناسایی نخبگان هنری، ایجاد فضایی برای رقابت سالم و سازنده بین هنرمندان بسیجی برای خلق آثار برجسته و شاخص، اقدام به برگزاری چهارمین دوسالانه فیلم و سومین دوسالانه ی عکس کرده است.

کرمی گفت: همزمان با شروع جشنواره دوسالانه عکس بسیج هنرمندان استان همدان، نمایشگاه عکس بسیج با حضور بهروز خانلر پیشکسوت بسیج هنرمندان، ابوترابی مدیر ادارهارشاد شهرستان، یوسفی دبیر جشنواره عکس و برادر شهید محمدرضا مازوییدر نگارخانه استاد زنگنه واقع در مجتمع شهید آوینی افتتاح شد .

مدیر اداره ارشاد شهرستان همدان نیز با تسلیت شهادت سردار همدانی گفت: امیداورم این شهادت چراغی باشد که رسالتی را که بر عهده ما هست به بهترین نحو انجام دهیم.

داوود ابوترابی افزود: هنرمندانی که در جشنواره‌های بسیج شرکت می‌کنند وجه تمایزشان با بقیه هنرمندان احساس تکلیفی است که در انجام رسالت خطیر بر عهده خود می‌بینند و آن پیام رسانی انقلاب در حوزه هنر است .
وی ادامه داد: بسیج هنرمندان و اداره ارشاد همانند دو بال پرنده هستند و برای ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات اولیه برای تولید آثار هنری فاخر در راستای اهداف نظام و انقلاب و همکاری ما با بسیج هنرمندان سعادتی است.

از برنامه‌های این مراسم نمایش کلیپی از سردار حسین همدانی و گرامیداشت یاد و خاطر این شهید بزرگوار بود و حسن کرمی‌نور مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان نیز شعری در رثای شهید سردار حسین همدانی خواند.

نماهنگ، سدشکن کاری از حمیدرضا قره‌خانی، فیلم داستانی «در این نزدیکی» به کارگردانی علی زارع کار، پویا نمایی «ویبره» کاری از اکبر تراب پور، مستند «جلد تنهایی» کاری از حامد بابایی پویا، نماهنگ امام خامنه‌ایاثر آرمین دهنوی، «سفره سبز باغ» مستندی از محمد حسینی تباراکران شد .

در پایان مراسم جلسه نقد و بررسی آثار جشنواره سکانس بیداری با حضور امید وفایی و اسد سرکانیتشکیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات