اولین مراسم یادواره (شهدا آبروی کوچه ها و افتخار محله) در سریش آباد برگزار شد

اولین مراسم یادواره (شهدا آبروی کوچه ها و افتخار محله) در سریش آباد که به عطر 10 شهید گرانقدر دوران هشت سال جنگ تحمیلی معطر شده است برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۹۶۸۱
|
۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، نخستین یادواره شهدا آبروی کوچه ها افتخار محله شامگاه روز گذشته و در محله ای که به عطر 10 شهید گرانقدر دوران دفاع مقدس در سریش آباد معطر بود برگزار شد.

محمد سلیمانی مدیر کل بنیاد شهید کردستان در این مراسماظهار داشت: شهدای عزیز افتخار این ملت می باشند و شهدا همیشه زنده و جاوید هستند و یاد و خاطره این عزیزان هرگز از خاطره ملت همیشه در صحنه ایران نخواهد رفت.


وی با بیان اینکه نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم نقش بسیار مهمی در پیروزی کشورمان در دوران جنگ تحمیلی و سایر موفقیت های کشور در دوران پس از جنگ داشت افزود: دشمنان تحمل مشاهده پیشرفت انقلاب اسلامی را از نظر علمی و معنوی ندارد و از راه های مختلف می کوشند تا یاد شهدا از جامعه اسلامی زدوده شود اما مردم ما با بصیرت و آگاهی خود این نقشه ها را باطل می کنند.


سلیمانی با تاکید بر اینکه این انقلاب به برکت خون پاک شهدا و رشادت های ملت رشید ایران و بر پایه دین و فرهنگ و بر مبنای ارزش ها بنا شده است، خاطر نشان کرد: ما وظیفه داریم از این انقلاب به خوبی حراست و پاسداری کنیم.

سلیمانی با بیان اینکه نام بردن از شهدا افتخار و عزت به ارمغان خواهد داشت گفت: هر کس بخواهد از ویژگی های سرزمین خود اسم ببرد ابتدا باید شهیدان دیار خود را معرفی کند و با نام شهیدان از افتخارات کوچه و محله خود نام ببرد.

این مسئول با اشاره به شرایط ایران اسلامی در طول دوران هشت سال جنگ تحمیلی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در شرایطی جنگ بر ما تحمیل شد که ما هیچگونه آمادگی برای یک جنگ هشت ساله نداشتیم .

وی با بیان اینکه در فرهنگ ایرانی اسلامی جنگ جایگاهی ندارد افزود: در فرهنگ ما آنچه که قداست داشته و دارد دفاع بوده است و جنگ هیچ گونه جایگاهی در فرهنگ ایران اسلامی نداشته است.

سلیمانی اظهار کرد: در روزهای آغازین انقلاب اسلامی رژیم بعث عراق که خود دست نشانده استکبار بود در حمله ای ناجوانمردانه و با کمک 39 کشور جهان به ما حمله نمود و شرایط به گونه ای بود که صدام حسین به خبرنگاران وعده مصاحبه در تهران را می داد.

وی ادامه داد: حمله 48 یگان نظامی و هجوم گسترده دشمن شرایط سختی را ایجاد نموده بود اما مردم با دست های خالی و بدون هیچ امکاناتی دشمن را در همان خرمشهر متوقف ساختند.

به گفته سلیمانی ما در جنگی پیروز میدان شدیم که تمام جهان علیه ما حضور داشتند.

مدیر کل بنیاد شهید کردستان با اشاره به عوامل پیروزی ایران اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی گفت: رهبری های پیامبرگونه امام خمینی (ره) که پرورش یافته مکتب اسلام بودند و ایستادگی و مقاومت رزمندگان انقلاب اسلامی که درس چگونه زیستن و چگونه مردن را به ما اموختند، عواملی بودند که پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه منا ،اظهار داشت: آل سعود در حالی از خادم الحرمین بودن خود سخن می گویند که حتی شایستگی اداره مناسک حج را نیز ندارند.

وی افزود: حادثه منا نشان دهنده بی کفایتی و بی تدبیری آل سعود بوده است و آنان باید پاسخگو باشند.

در این مراسم که با حضور مسئولین ادارات و نهادهای شهرستان قروه و استان کردستان همراه بود یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی گرامی داشته شد و از خانواده های شهدای محله آبرومند قدردانی شد.

ارسال نظرات