خبرهای داغ:
رئیس خانه مطبوعات استان همدان:

خبرگزاری بسیج باید خلأ جبهه اطلاع‌رسانی در جامعه را پر کند

رئیس خانه مطبوعات استان همدان با بیان اینکه هر جا خلأیی باشد بسیج آن را پر می‌کند، اظهار داشت: در جبهه اطلاع‌رسانی نیز ضعف بزرگی در کشور وجود دارد که خبرگزاری بسیج باید آن را پر کند.
کد خبر: ۸۵۷۸۲۹۹
|
۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدرضا عارف صبح امروز در همایش خبرنگاران افتخاری بسیج استان همدان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه 15 شهید عرصه خبر استان همدان اظهار داشت: بخش رسانه و مطبوعات در دنیا سابقه‌ای 420 ساله، در ایران سابقه‌ای 200 ساله و در استان همدان نیز سابقه‌ای 110 ساله دارد.

وی با بیان اینکه امروز خبر و رسانه مرزهای جغرافیایی را در نوردیده و حد و حدودی ندارد، افزود: در حال حاضر با توجه به امکانات و تسهیلات با وجود طاقت‌فرسا و سخت و زیان‌آور بودن، کار خبر و رسانه با گذشته متفاوت است .

رئیس خانه مطبوعات استان همدان اضافه کرد: با وجود شرایط و امکانات اگر خبرنگاران در عرصه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به جامعه کوتاهی و کم‌فروشی کنند باید پاسخگوی شهدا باشند.

وی با اشاره به اقدام امام راحل در خصوص راه‌اندازی بسیج ادامه داد: تشکیلاتی به نام بسیج و تفکر بسیجی در انقلاب و در کشور ما و در حال حاضر نیز در خارج از کشور شکل گرفته که همه را تحت تأثیر خود قرار داده است.

عارف با بیان اینکه هر جا خلأیی باشد بسیج آن را پر می‌کند، اظهار داشت: در جبهه اطلاع‌رسانی نیز ضعف بزرگی در کشور وجود دارد چرا که بخش اعظم رسانه‌های ما به گونه‌ای هدایت می‌شوند و خبرگزاری بسیج باید آن را پر کند.

وی با بیان اینکه برخی رسانه‌ها آنگونه که باید در مسیر خود اسلام ناب محمدی(ص) و تفکر ناب انقلاب را پیاده کنند عمل نمی‌کنند، گفت: مشکلات فراوانی از این رهگذر در جامعه به وجود آمده است و احزابی بوده‌اند که به چارچوب نظام آسیب رسانده‌اند.

رئیس خانه مطبوعات استان همدان تصریح کرد: از سویی نیز تصور یک دنیای بی‌خبر از محالات است و با توجه به وضعیت امروز دنیا خبرنگاران بسیج دو وظیفه عمده برعهده دارند.

* همدان جزو پنج استان مطرح کشوری در عرصه رسانه است

وی افزود: پاسخگویی و مقابله با هجمه وسیع دشمن و بستن راه نفوذ آن و اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی درست به مردم جامعه از وظایف خبرنگاران است که رسالت خبرگزاری بسیج در این راستا به مراتب سنگین‌تر است.

عارف ابراز داشت: اگر امروز در دنیایی که زیر یوغ استکبار و استعمار صدای مظلومیت غزه به گوش جهانیان می‌رسد به همت والای قلم و دوربین خبرنگاران و نویسندگان است که ندای مظلومیت را با وجود فضایی که استکبار ایجاد کرده به گوش جهان می‌رسانند.

وی ادامه داد: اگر پیروزی انقلاب و دوران طلایی دفاع مقدس به نسل امروز انتقال یافته با تلاش خبرنگاران است که این حماسه ماندگار را ثبت و ضبط کردند.

رئیس خانه مطبوعات استان همدان با بیان اینکه نقش اساسی در اطلاع‌رسانی را خبرنگاران برعهده دارند، گفت: در راستای عدالتخواهی، بیان مشکلات و تنگناهای مردم و مباحث اقتصادی و ... خبرنگاران هستند که نقش‌آفرینی می‌کنند و این رسالت سنگین را بر دوش می‌کشند.

وی با اشاره به فضای مجازی و آسیب‌های بسیاری که به دلیل عدم آشنایی با استفاده درست از آن برای طبقات مختلف جامعه دارد، بیان داشت: با ورود خبرنگاران در این عرصه می‌توان در راستای اصلاح امور گام برداشت.

عارف یادآور شد: انعکاس اتفاقات و حوادث، برگزاری همایش‌ها و جلسات مختلف، شناسایی ظرفیت‌های استان، معرفی بزرگان و افتخارات استان و... به مدد و همت خبرنگاران بستگی دارد.

وی با اشاره به جایگاه برتر مطبوعات استان همدان در غرب کشور افزود: همدان جزو پنج استان مطرح کشوری در این زمینه بوده و ضریب نفوذ رسانه‌های استان به مراتب بالاتر از سایر استان‌های غرب است.

*خبرنگاران زبان انقلاب و مطالبه‌گر باشند/خبرنگاری که نقد نکند مرده متحرک است

رئیس خانه مطبوعات استان همدان با بیان اینکه رکن چهارم دموکراسی رسانه و مطبوعات است، ابراز داشت: خبرنگاران باید روحیه پرسشگری و مطالبه‌گری داشته باشند و زبان انقلاب باشند.

وی با بیان اینکه مهمترین موضوع رسالت خبرنگاران بسیجی است که باید با جدیت وارد عرصه شده و فعال باشند، افزود: مطالبه‌گری یک خبرنگار بسیجی می‌تواند در حمایتی که مردم از رسانه‌ها دارند تأثیرگذار باشد.

عارف با بیان اینکه همه دولت‌ها از نقد گریزان هستند، تأکید کرد: دولت‌ها باید بدانند که نقد مایه حیات آنها است و اگر خبرنگاری نتواند نقد کنند یک مرده متحرک است.

وی ادامه داد: اگر نتوانین حر فمردم و آمال و آرزوهای مردم را بیان کنیم نباید به عرصه خبر ورود کنیم چرا که تأکید مقام معظم رهبری نیز بر این امر است و در صورتی که خبرنگاری از این امر پیروی نکند جایگاه رفیعی در بین مردم نخواهد داشت.

* فعالیت 167 رسانه در سطح استان همدان

رئیس خانه مطبوعات استان همدان تصریح کرد: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند که از طرفی مشکلات و کاستی‌های مردم و جامعه را به گوش مدیران می‌رسانند و از سوی دیگر عملکردها و اقدامات دستگاه‌ها را به مردم اطلاع‌رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه خبرنگار باید به گونه‌ای باشد که مردم روی آن حساب باز کنند، ادامه داد: اگر قلم خبرنگار برای متامع دنیوی نلغزد می‌تواند در همه جا با صلابت حضور داشته باشدو در غیر این صورت رسالت اصلی خود را فراموش کرده‌ایم.

عارف با اشاره به فعالیت 167 رسانه در سطح استان همدان بیان داشت: مقام معظم رهبری نگاه کارشناسانه و آگاهانه‌ای به نشریات دارند و ما باید همواره از بیانات ایشان پیروی کرده و ژرف‌نگر باشیم.

وی با بیان اینکه خبرنگاری یک شغل محض و کاسبانه نیست بلکه یک رسالت و مسئولیت است، خاطرنشان کرد: خبرنگاران باید با دقت و ظرافت بیشتری مطالب را رصد کنند و در راستای انعکاس آن و اصلاح مشکلات گام بردارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات