استاندار آذربایجان شرقی :

برگزاری راهیان نور باعث تربیت فرزندان انقلاب می شود

معتقدم اگر کاروانهای راهیان نور با برنامه ریزی دقیق که به دور از شائبه های انحرافی سیاسی بعضی از فرصت طلبان به مناطق عملیاتی جبهات حق و علیه باطل گسیل می شوند در تربیت انقلاب و ایمانی هر کس که در ترکیب کاروانها باشد بسیار است.
کد خبر: ۸۵۷۷۷۳۳
|
۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج به نقل از کوله بار،رحیم شهرتی فر  در مورد نقش مردم تبریز در دوران دفاع مقدس و اعزام کاروانهای راهیان نور به مناطق عملیاتی گفت:مردم انقلابی و مسلمان تبریز از گذشته های دور و خصوصاً در تاریخ معاصر ایران در مسیر مبارزات ضد استعماری و ضد استبدادی و اسلام خواهی پیشتاز مردم ایران بوده و در همه حوادث تاریخی نقش تعیین کننده ای ایفاء نموده اند. این ایفای نقش در جریان مشروطه خواهی و آزادی خواهی سال های مشروطه و در جریان ملی شدن صنعت نفت و خصوصاً در جریان پیروزی انقلاب اسلامی بسیار مؤثر بوده است.
 
وی ادامه داد:بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در تمامی صحنه های مربوط به تداوم آرمانهای انقلاب و صیانت و دفاع از آنها، مردم تبریز تا پای جان ایستادگی کرده اند. رزمندگان و مجاهدان جان برکف آذربایجانی و تبریزی در دوران دفاع مقدس در ترکیب لشکر خط شکن عاشورا و با واحدهای مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران حضوری پر تعداد و تعیین کننده داشتند.
 
استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: اگر تاکنون از مردم انقلابی و مسلمان تبریز قریب 10 هزار نفر به درجه رفیه شهادت و یا به افتخار جانبازی نایل آمده اند خود نشانگر نقش برجسته این مردم و رزمندگان سلحشور این خطه در دوران دفاع مقدس بوده است.
 
وی در مورد اعزام کاروانهای راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب و شمالغرب کشور که چگونه می تواند در امتداد دفاع مقدس مؤثر واقع شود افزود:مناطق عملیاتی جنوب و شمالغرب کشور در واقع کربلا و شهادتگاه شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی و دفترگویای رشادتها ، ایثارها، مقاومتها و پیروزی های رزمندگان اسلامی است. اگر امروز بخواهیم آنچه در جریان دفاع مقدس بر ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران کذشته است را به نسل های جوان نشان بدهیم و اگر بخواهیم آنها را با آنچه رزمندگان و شهیدان و جانبازان در جنگ انجام دادند آشنا کنیم و اگر بخواهیم راجع به صداقت و حق خواهی رزمندگان اسلام در دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی با نسل های بعدی صحبت کنیم بهترین محل همانا حضور در مناطق عملیاتی و الهام گرفتن از ارواح طیبه شهداء و نقل خاطرات جنگ توسط بقیه السیف اسلام و جانبازان و آزادگان و رزمندگان عزیز خواهد بود.
 
این جانباز و رزمندگان دوران دفاع مقدس  افزود: آنچه برای تداوم انقلاب اسلامی مهم است آشنا شدن نسل های بعدی با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و فرزندان انقلابی آن حضرت است و این مهم در بازدید از مناطق عملیاتی به بهترین حالت عملی می شود.
 
رحیم شهرتی فر در رابطه با حضور نسلهای امروز اعم از دانش آموز، دانشجو و محلات و اقشار مختلف در قالب کاروانهای راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب و شمالغرب کشور چقدر مفید است گفت:
کسانی که در کاروانهای راهیان نور حاضر می شوند در درجه اول توفیق زیارت سرزمین های مقدسی را پیدا می کنند که به خون پاک شهیدان مطهر گشته و ارواح مطهر شهیدان در آن محل عروج یافته است. از همان بدو ثبت نام و حرکت رابطه بین ارواح طیبه شهیدان و میل به شناختن راه و روش آنان در دانش آموزان، دانشجویان عزیر و سایر اقشار محترم برقرار می گردد و این رابطه حلال مشکلات روحی و معنوی آنان خواهد بود.
 
استاندار آذربایجان شرقی گفت: من در مقامی نیستم که به میزان مفید بودن این اقدام نمره بدهم به همین اندازه اکتفاء می کنم که اگر کاروانهای راهیان نور با برنامه ریزی دقیق که به دور از شائبه های انحرافی سیاسی بعضی از فرصت طلبان به مناطق عملیاتی جبهات حق و علیه باطل گسیل می شوند در تربیت انقلاب و ایمانی هر کس که در ترکیب کاروانها باشد بسیار است.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار