رئیس کانون بسیج مداحان استان زنجان:

برگزاری همایش استانی مداحان و شعرای آیینی در حسینیه اعظم زنجان

همایش استانی مداحان و شعرای آیینی، عصر ۱۴ مهر در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۷۷۴۰۴
|
۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس کانون بسیج مداحان استان زنجان گفت: همایش استانی مداحان و شعرای آیینی همه ساله همزمان با سالروز شهادت میثم تمار که به نام بسیج مداحان نامگذاری شده است، برگزار می‌شود و امسال نیز این مراسم، فردا ساعت 15 در حسینیه اعظم زنجان دایر خواهد بود.

جلیل محمدی افزود: با توجه به اینکه در آستانه ماه محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان هستیم، باید مداحان و ذاکران اهل بیت با جذب مخاطبان در مجالس تعزیه اباعبدالله الحسین(ع) به صیانت از عزاداری صحیح که حفظ حرمت شهدای کربلا و ائمه‌اطهار باشد، تلاش کنند و این همایش در تلاش است تا در این خصوص روشنگری صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سخنران این مراسم آیت‌الله سید‌حسن آملی بوده و در خصوص تشیع انگلیسی و آسیب‌شناسی هیئات مذهبی به ایراد سخن خواهد پرداخت.

محمدی گفت: غلامرضا عینی‌فرد و ولی‌اله کلامی از اساتید برجسته مداحی در استان از جمله مهمانان این مراسم هستند.

رئیس کانون بسیج مداحان استان زنجان در پایان یادآور شد: در این مراسم تلاش می‌شود مداحان و شعرا با آسیب‌شناسی آشنا شده و بدین ترتیب بتوانند مقابل تهاجم فرهنگی دشمن را بگیرند و تلاش کنند با مضامین و استناد صحیح، وقایع عاشورا را به مردم ارائه کنند که سبب لغزش و انحراف مخاطبین و جوانان نشود.

ارسال نظرات