حجت الاسلام جعفری در جمع عزاداران فاجعه منا:

فرصت طلبی دشمنان از فاجعه منا با اختلاف‌افکنی میان مسلمانان شیعه و سنی

امام جمعه هرات گفت: دشمنان همه تلاش خود را می‌کنند تا فاجعه منا و عکس‌العمل ایران نسبت به این فاجعه را به اختلاف‌افکنی میان مسلمانان شیعه و سنی تبدیل کنند.
کد خبر: ۸۵۷۷۳۶۵
|
۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی جعفری امام جمعه هرات در مراسمی که به منظور بزرگداشت جانباختگان حادثه منا در مسجد جامع شهر هرات برگزار شد ضمن عرض تسلیت به خانواده های جانباختگان گفت: آنچه که در دوران بعد از پیغمبر اسلام موجب شکست مسلمانان شد تفرقه و اختلاف بوده است.

 جعفری اظهارکرد: امت مسلمان بیش از بیش به وحدت نیاز دارند، چراکه جهان استکبار از طریق تفرقه سعی در از بین بردن هویت اسلام و مسلمین دارد.

امام جمعه هرات خاطر نشان کرد: دامن زدن به اختلاف میان شیعه و سنی، حربه دشمن برای ایجاد تفرقه در صفوف مسلمانان است که مسلمانان باید با وحدت خود این اقدامات تفرقه‌افکنانه را خنثی کنند.

جعفری افزود: دشمنان روزنه های اختلاف بین مسلمانان را به دروازه تبدیل کردند و آنها را گسترش داده اند.

وی گفت: اتفاقاتی چون فاجعه منا با هوشیاری مسلمانان نه تنها وحدت را از بین نمی‌برد، بلکه می‌تواند منشأ بیداری و بهانه‌ای برای همدلی و اقدام مشترک جهان اسلام باشد.

امام جمعه هرات خاطرنشان کرد: دشمنان با استفاده از شبکه های ماهواره ای بر علیه شیعه حرف می زنند و بین آنها نفاق و جدایی می اندازند.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری اظهارداشت: حادثه منا  نتیجه بی‌تدبیری و سوء مدیریت آل سعود است و نتیجه این بی تدبیری کشته شدگان هزاران مسلمان در سرزمین امن خدا بود  .

ارسال نظرات