خبرهای داغ:
روحانی حوزه علمیه همدان:

فاجعه منا سرآغاز نابودی حكام آل سعود را فراهم كرد

روحانی حوزه علميه همدان گفت: فاجعه منا سرآغاز نابودی حكام آل سعود را فراهم كرد.
کد خبر: ۸۵۷۷۱۳۳
|
۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، همزمان با برگزاری مراسم ختم جان‌باختگان فاجعه منا در تهران، به همت نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان، مجلس ختمی با حضور مسئولان استان مردم همدان و جمعی از خانواده جان‌باختگان شامگاه یكشنبه در مسجد جامع همدان برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی اسدی در این مراسم با اشاره به اینكه جان‌باختگان حادثه منا جزء باسعادت‌ترین بندگان الهی بودند، بیان داشت: این حادثه بی‌کفایتی آل‌سعود را در اداره حج هویدا كرد و این حجاج در سرزمینی جان دادند كه قدمگاه ۱۲۴ هزار پیامبر و ائمه اطهار است.

وی با بیان اینکه آنان با درآوردن لباس دنیوی لباس اخروی پوشیدند و لباس احرام لباس قیامت است، ادامه داد: بر اساس روایات، فردی كه در طول زمان حج تشنه، غریب، مظلوم و بی دفاع بمیرد شهید محسوب شده و اجر شهادت به او اعطا می‌شود.

این استاد حوزه علمیه همدان با بیان اینکه این حجاج به عالی‌ترین مرتبه از جایگاه عروج رسیدند، گفت: خدای متعال فردی را كه در سرزمین منا جان دهد بی‌حساب وارد بهشت می‌کند.

وی با اشاره به اینكه قربانیان فاجعه منا بی‌گناه از دنیا رفتند، اظهار داشت: تاریخ نشان داده از زمان حضرت ابراهیم (ع) هر كه در سرزمین مقدس كعبه به حكومت رسیده بر مردم ظلم كرده و سرآغاز سقوطش را فراهم كرده است کمااینکه فاجعه منا سرآغاز نابودی حكام آل سعود را فراهم كرد.

وی با اشاره به اینكه رهبر كبیر انقلاب خاندان آل سعود را کثیف‌ترین حكام اسلامی معرفی می‌کرد، اظهار داشت: اكنون با پولی كه آل سعود به گروهای تكفیری می‌دهد جنایات فجیعی در سرزمین اسلامی به وقوع می‌پیوندند اما كشتار حجاج در منا مقدمه را برای زوال خاندان آل سعود در عربستان فراهم می كند.

وی با اشاره به اینكه به‌غیراز دو كشور اسلامی مابقی كشورها به كشته شدن حاجیان خود در منا اعتراض رسمی نداشتند، بیان داشت: برخی حتی به عربستان تسلیت نیز گفتند، اما در ایران به بركت رهبری مقتدر و سخن ایشان در خصوص لزوم برخورد سخت احتمالی با این خاندان، به یكباره رفتار دولت عربستان تغییر كرد.

اسدی با بیان اینکه آل سعود قصد بازپس دادن پیكر جان‌باختگان را نداشت اما سخنان رهبر موضع آنها را تغییر داد، گفت: در پی همین بیانات، پیام تسلیت پادشاه دولت عربستان به وزیر بهداشت ابلاغ شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات