خبرهای داغ:
امام جمعه موقت همدان:

اولین خواسته مسلمانان مدیریت حج توسط کشورهای اسلامی است

امام جمعه موقت همدان گفت: اولین خواسته مسلمانان اینست که مدیریت حج به دست کشورهای اسلامی فارق از حضور آل سعود باشد.
کد خبر: ۸۵۷۶۳۱۰
|
۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام ناصر نقوی ظهر جمعه در خطبه های نماز عبادی سیاسی همدان با بیان اینکه روز غدیر یوم الله است، اظهار داشت: خداوند برای این روز برکات بسیاری قرار داده و گناهان بشری در این روز بخشیده می شود.

وی با بیان اینکه روز غدیر روز ترک گناه است، به فاجعه منا اشاره کرد و گفت: اکنون نیز مسلمانان باید اجتماع داشته باشند.

امام جمعه موقت همدان با تاکید بر اینکه علت عزت ملت ایران در دنیا ولایت فقیه است، بیان داشت: ولی امر مسلمین در شخصیت حقوقی خود ولی الله بوده و هدایت دنیا بدست وی اتفاق می افتد.

وی در ادامه با بیان اینکه همدان باید یک روز شاخص داشته باشد، عنوان داشت: سهم استان همدان از انقلاب کم از استان‌های دیگر نیست ولی روزی که به نام همدان باشد به آن معنا ثبت نشده است.

نقوی با اشاره به واقعه ۳۰ مهر همدان، اظهار داشت: ۳۰ مهر باید به عنوان سمبل انقلابی همدان انتخاب و پرداختن به این واقعه در استان تقویت شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فاجعه منا اشاره کرد و گفت: لحظه ای نیست که انسان این داغ را بتواند فراموش کند و عربستان باید مسئولیت مهمانان خدا را بپذیرد.

امام جمعه موقت همدان با تاکید بر اینکه مسئولیت حفظ جان مهمانان خانه خدا بر عهده عربستان بوده است، گفت: این درد را کجا ببریم که سرباز آل سعود با بی کفایتی تمام می ایستد و جان کندن زائر خانه خدا را نگاه می کند.

وی با بیان اینکه هنوز آمار دقیقی از کشته شدگان حادثه منا به دست نرسیده است، بیان داشت: آل سعود که در برابر این حادثه موضع گرفته بود با شنیدن فرمایشات مقام معظم رهبری موضع خود را تغییر داد.

نقوی در ادامه سخنانش تاکید داشت: اولین خواسته مسلمانان اینست که مدیریت حج به دست کشورهای اسلامی فارق از حضور آل سعود باشد.

وی با بیان اینکه این روزها در فضای مجازی به ذکر مطالبی در خصوص دوستی با آمریکا پرداخته می شود، گفت: تاکید می کنم که مسلمانان هیچ گاه از زیارت خانه خدا ذره ای کوتاه نخواهند آمد و این مسیر، مسیر حقانیت مسلمانان است.

امام جمعه موقت همدان در این خصوص ادامه داد: آمریکا هیچ گاه از دشمنی با مسلمانان کوتاه نمی آید و می توان جای پای آنها را در حادثه منا و یا بمباران یمن و کشتار سوریه و اشغال عراق دید.

نقوی اظهار داشت: برائت و ولایت دوبال حاصل از برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و برائت ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن است.

انتهای پیام/


ارسال نظرات