خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام رضوی‌راد:

شورایی از علمای اسلام اداره اماکن مقدس مکه و مدینه را برعهده بگیرند

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: شورایی از علمای اسلام اداره اماکن مقدس مکه و مدینه را برعهده بگیرند تا دیگر شاهد حادثه‌ منا نباشیم.
کد خبر: ۸۵۷۵۸۹۶
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام محمد رضوی‌راد در یادواره شهدای بره فراخ نهاوند با گرامیداشت یاد شهدا و دوران هفته دفاع مقدس اظهار داشت: باید رشادت‌ها، دلیری‌ها و حماسه‌آفرینی رزمندگان دوران دفاع مقدس بازگو شود.

وی افزود: رزمندگان اسلام با ایمان و اتکاء به خداوند و به دستور امام و مقتدای خود قدم به عرصه مبارزه گذاشتند و با ایستادگی در مقابل رژیم بعث، آنها را به ذلت و خواری کشاندند، آنان حماسه‌آفرینانی بودند حماسه پیروز فتح المبین و عملیات الی بیت المقدس را آفریدند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: شهدا و رزمندگان با نثار خون خود باعث عزت کشور و ملت شدند.

*جهاد امروز ما جهاد فرهنگی است

وی با بیان اینکه تجلیل از رزمندگان دوران دفاع مقدس و ایثارگران نباید محدود به هفته دفاع مقدس باشد، گفت: هفته دفاع مقدس نماد عزت و افتخار ملت ایران است.

رضوی‌راد ابراز داشت: امنیت و آسایش و عزت امروز کشور به خاطر فداکاری شهدا، رزمندگان و ایثارگران است که امروز نیز با قدرت حافظ امنیت ما هستند.

وی با تأکید بر اینکه جهاد امروز ما جهاد فرهنگی است، افزود: ملت یران همان گونه که در دوران دفاع مقدس پای ارزش‌های خود ایستادند و جانانه دفاع کردند امروز نیز باید در عرصه فرهنگی حضور داشته باشند.

* ضرورت حفاظت از مرزهای اعتقادی برای پیروزی در عرصه فرهنگی

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ابعاد جهاد فرهنگی را بسیار پیچیده و گسترده عنوان کرد و گفت: برای پیروزی در عرصه فرهنگی باید از مرزهای اعتقادی و ایمانی حفاظت کنیم و ایمان و باورهای اسلامی را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه امروز دشمن با اختلاف‌افکنی بین مذاهب اسلامی و ملت‌ها و تضعیف باورها درصدد نفوذ است، ادامه داد: امت اسلامی باید با اتحاد حول محور اسلام و قرآن و ولایت از اختلاف پرهیز کنند.

رضوی‌راد افزود: دشمن با تقویت گروه‌های تکفیری و تروریستی مانند القاعده، داعش و قرار دادن امکانات ماهواره‌ای در اختیار گروهی منحرف به نام شیعه لندنی و... به دنبال از بین بردن اتحاد مسلمین است و در این زمینه علمای اسلام مسئولیت خطیر و تاریخی دارند.

وی اظهار داشت: ایجاد ناامنی در سوریه و عراق و حمله ددمنشانه رژیم متحجر سعودی به مسلمانان یمن همه برای این است که مسلمانان را به جان یکدیگر بیفتند تا اسرائیل امنیت پیدا کند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: در ایام حج که میلیون‌ها مسلمان برای انجام مناسک حج به مکه رفته‌اند حادثه مسجد الحرام و سرزمین منا پیش می‌آید و چند هزار نفر از مسلمانان جان باخته و یا زخمی می‌شوند و همه این موارد به دلیل بی‌لیاقتی حاکمان سعودی است.

وی عنوان کرد: مسلمانان جهان به ویژه علما باید به مسئولیت خود در این زمینه عمل کنند و به حکام نالایق سعودی هشدار دهند که اگر توانایی اداره مکه و مدینه را ندارند شورایی از علمای اسلام اداره اماکن مقدس مکه و مدینه را برعهده بگیرند تا دیگر شاهد این حوادث و جان باختن مسلمین نباشیم.

رضوی‌راد بیان داشت: مطالبه همه مسلمانان جهان از حاکمان سعودی این است که به جای حمله وحشیانه به یمن چرا امور حج را درست انجام نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه آل‌سعود باید پاسخگو باشد، گفت: مجامع بین‌المللی در پیشگیری از این گونه فجایع انسانی به وظیفه خود عمل کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات