کارشناس رسانه بنگلادش در گفتگو با بسیج عنوان کرد :

ظلم «شیطان بزرگ» به جانبازان شیمیایی ایرانی

این کارشناس رسانه بنگلادش گفت: در جنگ میان عراق و ایران، آمریکا و کشورهای غربی یکی از کسانی بودند که به طور مستقیم و غیر مستقیم سلاح های شیمیایی را در اختیار صدام گذاشتند و همین کار، باعث مجروحیت چندین هزار ایرانی شد.
کد خبر: ۸۵۷۵۶۳۵
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج،رشيد الاسلام عضو گروه رسانه‌اي «ديگانتو» بنگلادش است. اين گروه داراي روزنامه مطرح و كثير الانتشار "ناياديگانتا" وهمچنين يك شبكه تلويزيوني پر مخاطب به نام "ديگانتا" است. وی به عنوان سردبير خبر در اين رسانه مشغول به كار است. کنجکاو شدم که بدانم، آیا در فعالیت های رسانه ای خود، به موضوع قربانیان سلاح های شیمیایی ایران پرداخته اند یا خیر؟ همین شد بهانه ای برای صحبت با او...

 

رشیدالاسلام ابتدا با اشاره به اینکه، در کشورشان کمتر به انعکاس اخبار در زمینه مصدومین شیمیایی ایران  پرداخته شده است، گفت: شبکه اسلامی ما، جزو محدود شبکه هایی است که در آن، از زنان با حجاب برای گفتگو دعوت می شود. ما به دنبال تبلیغ اسلام و متحد کردن کشورهای اسلامی هستیم. به همین دلیل، بعضی از کشورها و شرکت های بین المللی غیر اسلامی از ما حمایت نمی کنند و این باعث حذف برخی امتیازات ما شده است. ما تا به امروز، اطلاعات زیادی درباره قربانیان سلاح های شیمیایی ایران نداشتیم و به همین دلیل کمتر به آن پرداختیم. رسانه های دیگر کشورمان هم به دلیل محدودیت هایی، کمتر به این موضوع پرداختند و این باعث شده که مردم ما شناخت کمتری نسبت به موضوع مجروحان و شهدا شیمیایی ایران داشته باشند.

 

وی با اشاره به غیر انسانی بودن استفاده از سلاح های شیمیایی گفت: ساخت و استفاده از سلاح های شیمیایی، کاری غیر انسانی و غیر تمدنی است. اگر بخواهیم درباره جنایت های آمریکا صحبت کنیم،  برای این کشور، انجام کاری که بر ضد بشریت باشد، عادی است. این در حالی است که مدام ادعا می کند که به دنبال دموکراسی و عدالت طلبی است. این چه دموکراسی است؟!

 

این کارشناس رسانه بنگلادش ادامه داد: در جنگ میان عراق و ایران، آمریکا و کشورهای غربی یکی از کسانی بودند که به طور مستقیم و غیر مستقیم سلاح های شیمیایی را در اختیار صدام گذاشتند و همین کار، باعث مجروحیت چندین هزار ایرانی شد. بعد از این جنایت تاریخی ایران، به دلیل محدویت های خبری، اطلاعاتی که به مردم کشورهایی مثل ما رسید، ضعیف بود؛ به این دلیل که تنها منابع خبری ما، از سوی دولت های غربی است و آنها اطلاعات زیادی در این زمینه به ما مخابره نکردند. به همین دلیل، مردم بنگلادش، اطلاعات زیادی درباره این جنایت ندارند و این یکی از ظلم های شیطان بزرگ به جانبازان شیمیایی ایران است.  

 

رشیدالاسلام، وجود سلاح های شیمیایی در کشورهایی مثل اسرائیل را خطری برای کشورهای اسلامی دانست و افزود: سلاح های شیمیایی و کشتارجمعی اسرائیل، خطر جدی برای کشورهای اسلامی و مسلمان است. کشورهایی مثل اسرائیل و آمریکا و حامیانشان، خود سازنده این سلاح ها هستند اما در مقابل فعالیت های صلح آمیز ایران، جبهه می گیرند. این ها، دنبال بهانه هستند.

 

 

درباره اتحاد کشورهای اسلامی در مقابل زورگویی کشورهای غربی گفت: اتحاد مهمترین شرط برای کشورهای اسلامی است و بدون آن نمی توانیم کاری انجام دهیم. امام خمینی(ره) بارها در صحبت هایشان فرموده اند: اگر تمام مسلمانان دنیا با هم شوند و هر کدام یک قطره آب به سمت اسرائیل بریزند، کل اسرائیل را آب خواهد برد. کشورهای اسلامی می توانند با افزایش علم، قدرت، توسعه طلبی و ... با هم متحد شوند و جلوی کشورهای زورگو ایستادگی کنند اما فعلا این گونه نیست.  

 

وی علت این غیرهمبستگی را، وابستگی کشورهای اسلامی به کشورهای غربی دانست:متاسفانه برخی کشورهای اسلامی از نظر سیاسی و اقتصادی و نظامی به کشورهای غربی وابسته هستند. بعضی از رهبران کشورهای اسلامی، از طرف آمریکا حمایت می شوند و همین باعث شده که نتوانند اعتراضی نسبت به جنایت های آمریکا بکنند. کشورهای سازنده مواد شیمیایی، باید سلاح های خودشان را منهدم کنند.

 

 

رشیدالاسلام با تاکید به اینکه، افکار عمومی کشورشان به شدت تحت تاثیر رسانه های غربی است، گفت: افکار عمومی کشورمان تحت تاثیر کشورهای غربی قرار گرفت است و این باعث شده که مردم ما، در بعضی موارد نتوانند بین حق و باطل تمیز قائل شوند. مثل اینکه شما درخت را از پایین می برید و از بالا به آن آب می دهید. اگر می خواهید پیام قربانیان سلاح های شیمیایی را به گوش مردم کشورهای اسلامی مثل بنگلادش برسانید، لازمه اش برگزاری نمایشگاه های بین المللی با این موضوع است.

 

 

مدیر شبکه اسلامی بنگلادش در پایان تاکید کرد: یک جانباز شیمیایی زجر می کشد و به مرور زمان، عارضه اش حادتر می شود و سرانجام از دنیا می رود.  به قول یکی از فیلسوفان بنگلادش است: «اگر انسان به نقطه فکری برسد که چه چیزی برای بشر خوب است و چه چیزی بد، می تواند دنیا را به یک جای آرام تبدیل کند.» متاسفانه ما به این نقطه هنوز نرسیده ایم؛ یا بهتر است که بگویم، کشورهای دیگر نگذاشته اند.

 

انتهای گزارش


ارسال نظرات
آخرین اخبار