فرمانده آموزشگاه شهدای مهاباد :

289 عملیات در هشت سال دفاع مقدس در استان آذربایجان غربی صورت گرفته است

فرمانده آموزشگاه شهدای مهاباد استان آذربایجان غربی گفت: طی جنگ تحمیلی 289 عملیات کوچک و بزرگ در آذربایجان غربی انجام شد و راهیان نور است که در این راه، دفاع مقدس را زنده نگه داشته و ارزش آن را بالا می برد.
کد خبر: ۸۵۷۵۵۹۸
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج،به نقل از کوله بار،به نقل از کوله بارسرهنگ "ارشد خلیل زاده"، فرمانده اردوگاه شهید امینی و فرمانده آموزشگاه شهدای مهاباد استان آذربایجان غربی در خصوص برگزاری اردوهای راهیان نور غرب گفت: در چند سالی که زائران به راهیان نور غرب اعزام می شوند ما هم به نوبه خود از این زائران استقبال می کنیم؛ امسال نیز از اوایل مردادماه زائرینی از استان های یزد و تهران و مشهد ورامین استان مرکزی و استان های دیگر در استان آذربایجان غربی حضور پیدا کردند.

 

فرمانده اردوگاه شهید امینی با بیان اینکه شبانه روز ظرفیت گنجایش اسکان 700 تا 800 را داریم بیان داشت: اسکان زائران, روایتگری و بازدید از یادمان از جمله خدماتی است که به زائران راهیان نور ارائه می شود.

 

وی ادامه داد: از اوایل تابستان حدود 17 هزار زائر را در قالب راهیان نور محلات اسکان داده ایم.

 

خلیل زاده با بیان اینکه طی امسال 1800 نفر در برنامه فصل رویش شرکت کرده اند افزود: امسال دومین سالی است که برنامه فصل رویش را با دو عنوان قالب خاکی و قالب آبی برگزار می کنیم و در این برنامه علاوه بر برگزاری برنامه های رزمی برنامه هایی با محوریت فرهنگی و تربیتی نیز برگزار می شود.

 

فرمانده آموزشگاه شهدای مهاباد استان آذربایجان غربی در ادامه به شهرستان هایی که برای بازدید از برنامه فصل رویش شرکت کردند اشاره کرد و افزود: شهرستان های ماکو, سردشت, پلدشت, ارومیه, میاندوآب, تکاب, پیرانشهر, نقده و اشنویه از جمله شهرستان های استان آذربایجان غربی هستند که استقبال خوبی از برنامه فصل رویش داشتند.

 

وی در خصوص فعالیت و پیشینه یادمان شهدای داردشت توضیح داد: این مکان هشت سال است که میزبان زائران راهیان نور است اما از سال گذشته به صورت یادمان به فعالیتش ادامه می دهد. در یادمان شهدای داردشت 36 شهید از شهرستان ارومیه به شهادت رسیدند.

 

خلیل زاده درباره نحوه شهادت این 36 تن ادامه داد: در سال 1360 این 34 نفر برای پاکسازی روستای دارلک به شهرستان مهاباد اعزام می شوند و در مسیر توسط نیروهای ضدانقلاب که در کمین بودند غافلگیر می شوند و به شهادت می رسند.

 

فرمانده آموزشگاه شهدای مهاباد استان آذربایجان غربی درباره استقبال زائران از یادمان دارلک گفت: در این یادمان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 تا 25 درصد افزایش زائر را شاهد بودیم.

 

وی در مورد عملیات های انجام شده در استان آذربایجان غربی اضافه کرد: طی جنگ تحمیلی 289 عملیات کوچک و بزرگ در آذربایجان غربی انجام شد و راهیان نور است که در این راه دفاع مقدس را زنده نگه داشته و ارزش آن را بالا می برد.

انتهای پیام/ ف
ارسال نظرات
آخرین اخبار