خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور:

شهید علی علمی نیک شهید شاخص فرهنگی کشور شد

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور به همراه فرمانده سپاه نقده با حضور در منزل معلم شهید علی علمی نیک در نقده از انتخاب وی به عنوان شهید شاخص فرهنگی کشور در سال 94 خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۵۳۸۵
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، دکتر شعبانعلی رمضانیان در این دیدار گفت: با هدف ترویج فرهنگ شهداء در بین قشر فرهیخته، چندین سال است که سازمان بسیج فرهنگیان اقدام به معرفی شهید شاخص از میان قشر فرهنگیان می کند و امسال نیز شهید شاخص فرهنگیان کشور شهید علی علمی انتخاب شده است.

وی هدف از انتخاب شهید شاخص را نشان دادن دغدغه های شهداء عنوان کرد و افزود: زندگی شهداء مثل یک معدن است و ما باید شبیه کارگری سخت کوش در این معدن جستجو کنیم و هر بار محصولی تازه از افکار، خصوصیات و دغدغه شهداء را در جامعه انتشار دهید.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور با دیدار از خانه معلم نقده و آشنایی با آثار شهید علمی، به توجه هر چه بیشتر دشمن به مقوله جنگ نرم اشاره کرد و با هشدار نسبت به تمرکز در معرفی شهداء در آثار بنری و قاب عکس، اظهار کرد: در شرایط امروز که دشمن به جنگ نرم دلبسته تا خصوصیات ارزشی جامعه را کم کند به مدد شهدا نیاز داریم و در این عرصه کار اصلی بر دوش رسانه های مجازی است.

فرمانده سپاه نقده نیز با تشریح ابعاد مختلف شخصیتی و علمی شهید علمی به موقعیت استراتژیک شهر نقده به عنوان دروازه آذربایجان اشاره کرد و گفت: در اوائل انقلاب اسلامی ضدانقلاب موفق به تصرف پادگان ها در شهرهای پیرانشهر و سردشت و مهاباد شد اما پادگان پسوه و جلدیان و شهر نقده با مقاومت مردم نه تنها سقوط نکرد بلکه جلوی یکه تازی ضدانقلاب را گرفت.

سرهنگ پاسدار امیر اکبری با اشاره به جنگ مردم نقده با ضد انقلاب در سال 58 افزود: دموکرات ها با برگزاری رژه مسلحانه در نقده قصد داشتند نقده را جولانگاه خود کنند اما مردم اسحله بدست گرفتند و آنها را از نقده راندند.

وی تصریح کرد: نقده یک شهر ارزشی و راهبردی است و دموکرات ها قصد داشتند با در اختیار گرفتن نقده، هلال پیرانشهر، مهاباد و نقده را ترسیم کنند اما مردم شهر به برکت خون شهداء جلوی طمع ضدانقلاب را گرفت و امروز هم نباید یاد و راه شهداء فراموش شود.

شهيد علي علمي در سال 1325 هجري شمسي در روستاي تابيه از توابع شهرستان نقده ديده به جهان گشود و از خرداد 1342 هجري شمسي وارد مبارزه سياسي و انقلابي حضرت امام خميني (ره) شد. با پيروزي انقلاب اسلامی، ضمن تشکیل سپاه پاسداران در منطقه سولدوز به عنوان فرمانده سپاه نقده معرفی شد. وی سرانجام در مصاف با ضد انقلاب در تاريخ 59/4/4 در منطقه اشنويه سه راهي نليوان به همراه چهار تن از همرزمانش بر اثر انفجار مين به كار گذاشته شده از سوي ضد انقلاب به شهادت رسید.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور از برگزاری مراسم رونمایی از تندیس ویژه شهید علمی در پائیز امسال در ارومیه خبر داد.

ارسال نظرات