خبرهای داغ:
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی:

عربستانی‌ها توانایی اداره حج را ندارند

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: عربستانی‌ها نمی‌خواهند قبول کنند که توانایی اداره حج را ندارند و با فرافکنی سعی بر پوشاندن تعلل خود را دارند.
کد خبر: ۸۵۷۵۳۶۴
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی نعمت چهاردولی با اشاره به حادثه منا و عرض تسلیت به خانواده‌های حجاج اظهار داشت: حادثه منا در دو بخش مدیریتی و مسائل فنی قابل ‌بررسی است.

وی افزود: با جابه‌جایی قدرت در عربستان و پادشاهی ملک سلیمان تدابیر و مدیریت در این کشور ضعیف شد و عدم توانایی در مدیریت حج امسال هر چه بیشتر نمایان شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به پول و ثروتی که حج برای خاندان آل سعود دارد هرساله شاهد اتفاقاتی در مراسم حج هستیم که نشان‌دهنده عدم شایستگی عربستان در مدیریت حج است.

وی گفت: عربستان در مراسم آیینی حج باید تمام توان خود را برای اداره حج می‌گذاشت ولی درعین‌حال مشغول جنگ در یمن و ایجاد توطئه برای مسلمانان است.

چهاردولی گفت: کشتار در یمن و توطئه برای مسلمانان جهان باعث شده تا تمرکز عربستان از حج هر چه بیشتر گرفته شود و باید اداره حج به کشورهای اسلامی سپرده شود.

وی گفت: برای رمی جمرات دو مسیر وجود داشت و با توجه به زدن پل‌های جدید در این مسیر و بستن راه‌ها برای عبور شاهزاده سعودی شاهد این اتفاق ناگوار بودیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم مدیریت عربستانی‌ها در مراسم حج امسال باعث به وجود آمدن این مشکلات شد و این عدم مدیریت در رسیدگی به مجروحان نیز ادامه داشت.

وی افزود: تعلل در رسیدگی به مجروحان باعث بیشتر شدن عمق حادثه شد و اجازه ندادن به نیروهای دیگر کشورها و ایران برای رسیدگی به مصدومان نشان از عدم مدیریت حجاج توسط عربستان را دارد.

چهاردولی گفت: عربستانی‌ها نمی‌خواهند قبول کنند که توانایی اداره حج را ندارند و با فرافکنی سعی بر پوشاندن تعلل خود را دارند.

وی گفت: عربستان لیاقت و شایستگی مدیریت حج را ندارد و باید مدیریت حج را به دیگر کشورهای اسلامی واگذار کرد تا دیگر شاهد اتفاقات این‌چنینی در حج نباشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات