خبرهای داغ:
امام‌جمعه نهاوند:

جهان اسلام باید چاره‌ای برای مدیریت حج بیاندیشد

امام‌جمعه نهاوند گفت: جهان اسلام باید چاره‌ای برای مدیریت حج بیاندیشد چون حرمین شریفین فقط متعلق به عربستان نیست و به همه کشورهای اسلامی تعلق دارد.
کد خبر: ۸۵۷۴۹۹۹
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی در یادواره 11 شهید سرافراز روستای جهان‌آباد نهاوند گفت: حوادث روزهای اخیر در عربستان باعث ناراحتی جهان اسلام و کشته شدن چندین نفر از هم‌وطنانمان شد.

وی اظهار کرد: برای اولین بار نیست که مسئولان سعودی به خاطر بی‌کفایتی و بی‌تدبیری باعث کشته شدن تعدادی از زائران بیت‌الله الحرام می‌شود و این بی‌مسئولیتی‌ها سابقه‌ای چندین ساله دارد.

امام‌جمعه نهاوند افزود: جهان اسلام باید چاره‌ای برای مدیریت حج بیاندیشد چون حرمین شریفین فقط متعلق به عربستان نیست و به همه کشورهای اسلامی تعلق دارد.

وی گفت: حادثه منا نتیجه بی‌تدبیری مقامات آل سعود است که نمی‌توانند تمام تمهیدات را برای برگزاری مناسک حج فراهم کنند و این‌چنین زائران کشورهای اسلامی باید به خاطر بی‌مسئولیتی دولت عربستان کشته شوند.

مغیثی عنوان کرد: رژیم آل سعود باید پاسخگوی جهان اسلام باشد و وقوع حوادث اخیر در برگزاری مناسک حج باید از سوی کشورهای اسلامی پیگیری شود و همه کشورهای اسلامی در مدیریت حج دخالت داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس و برگزاری یادواره شهدا در این هفته گفت: هفته دفاع مقدس همواره برای ملت ایران یادآور خاطرات تلخ و شیرینی است که عزت و سربلندی را برای ملت ایران به ارمغان آورد.

امام‌جمعه گفت: روستای جهان‌آباد در طول پیروزی انقلاب اسلامی از اولین روستاهای کشور بود که بر ضد رژیم پهلوی قیام کرد و در آن زمان که خفقان در بالاترین سطح خود بود این کار بسیار بزرگ و مهم بود.

وی اظهار داشت: تقدیم دو شهید در سال 57 در این روستا به‌خوبی نشان می‌دهد که روستای جهان‌آباد در مبارزه با رژیم منحوس پهلوی چقدر پیشتاز بوده است.

مغیثی بیان کرد: شهیدان علی کوچک و نور خدا زمانیان دو شهیدی بودند که در اوایل انقلاب و در این روستا به دست عمال رژیم پهلوی به شهادت رسیدند و برای همیشه نام خود را در تاریخ ماندگار کردند.

وی افزود: امروز باید بیشتر از گذشته راه شهدا را ادامه دهیم و با عمل به فرامین مقام معظم رهبری حرکت روبه‌جلوی نظام مقدس اسلامی را شتاب ببخشیم.

امام‌جمعه نهاوند گفت: در طول 8 سال دفاع مقدس به‌خوبی به جهانیان ثابت کردیم که ملت ایران در برابر هر تجاوزی به‌خوبی از خود دفاع می‌کند و از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب خود دست نخواهد کشید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات