خبرهای داغ:
سردار حسینی در پنجمین جشنواره مالک اشتر سپاه انصارالحسین(ع)همدان:

توطئه هنوز تمام نشده است

نماینده فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه توطئه هنوز تمام نشده است، گفت: موضوع مهم توجه به راهبردهای دشمن پس از برجام است چراکه هدف عمده دشمن نفوذ در داخل و توسعه نفوذ خود در سطح منطقه است.
کد خبر: ۸۵۷۴۹۳۵
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مجید حسینی امروز در پنجمین دوره جشنواره مالک اشتر سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با تبریک اعیاد قربان و غدیر و تسلیت به‌مناسبت فاجعه دردناک منا و گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان، ایثارگران دوران دفاع مقدس به ویژه 8 هزار شهید استان همدان اظهار داشت: جنگ در شرایطی به ایران تحمیل شد که از عمر پر برکت انقلاب اسلامی زمانی نگذشته بود.

وی افزود: اهداف عالیه انقلاب و شعارهای محوری آن مانند «نه شرقی نه غربی» و مبنای آن که بر پیاده‌سازی ارزش‌ها و احکام اسلامی بود برای دشمنان غیرقابل تحمل شد و همین امر یکی از دلایل اصلی شروع جنگ بود.

نماینده فرمانده کل سپاه پاسداران اضافه کرد: ضد استکباری بودن انقلاب اسلامی و ضعیف بودن پایه‌های دفاعی کشور با توجه به نوپایی انقلاب که هنوز نظام دفاعی آن شکل نگرفته بود از دیگر دلایل تحمیل جنگ به ایران اسلامی بود که دشمن گمان می‌کرد با استفاده از این خلأ دفاعی می تواند بر ما چیره شود.

وی ادامه داد: جنگ با وجود تمام خسارت‌ها، برکات قابل توجهی داشت و تبدیل به یک دانشگاه انسان‌سازی شد و ابرمردانی از آن بیرون آمدند که توانستند نظام جمهوری اسلامی را بیمه کنند و پایه‌های انقلاب را در سطح کشور و منطقه و عمق استراتژیکی آن را در خارج از مرزهای جغرافیایی توسعه دهند.

حسینی با بیان اینکه امروز نیز از برکات دوران دفاع مقدس بهره‌برداری می‌شود، گفت: از سوی دیگر جنگ باورهای اعتقادی ما را مجسم و آنها را به تصویر کشید.

وی ابراز داشت: جنگ الگوی نظامی که در متون و دوره‌های آموزشی تدریس می‌شد را تغییر داد و ثابت کرد باورهای دینی و وعده‌های الهی چیزی غیر از متون آموزشی است و هر یک از نیروهای اسلام توانایی ایستادگی در برابر 10 نفر را دارد.

نماینده فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه جنگ منطق قوی «انا لله و انا الیه راجعون» را آشکار کرد، افزود: شهدا خدا را درک کردند و چون از موضع بالا به دنیا نگاه کردند دنیا در نظر آنان کوچک بود و دلبسته آن نشدند.

وی بروز ظرفیت‌ها و ابتکارها را از دیگر برکات جنگ دانست و اظهار کرد: عملیاتی که از نظر کارشناسی غیر موفق و باورنکردنی بود مانند عملیات والفجر 8 به حول قوه الهی پیروزمندانه به وقوع پیوست.

* تمدن اسلامی برجسته‌ترین تهدید برای غرب

حسینی خوداتکایی، دفاع همه جانبه، بسیج نیروها و ابهت یافتن اسلام را از برکات عنوان کرد و افزود: باور، ایمان، اعتقاد، اتکاء به نفس و کوتاه نیامدن در دفاع از حریم از شاخصه‌های رزمندگان بود که امروز نیز این نوع نگاه به نسل‌های بعدی منتقل شده و در تمام مرزهای کشور و فراتر از آن در مرزهای اعتقادی رزمندگان ثابت قدم از کیان اسلامی دفاع می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز در عمق استراتژیکی انقلاب اسلامی، دشمن در صحنه‌های مختلف از جمله عراق، سوریه و یمن زمین‌گیر شده که از برکات 8 سال دفاع مقدس و تجارب ارزشمند آن است.

نماینده فرمانده کل سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنانش با تحلیل وضعیت منطقه اظهار داشت: دشمن تصور می‌کرد بعد از فروپاشی شوروی می‌تواند نظام تک قطبی را در جهان برپا کند و کشورها را تبدیل به کشورهای کوچک کرده و خود به عنوان کدخدای جهان سلطه خود را در سطح دنیا توسعه دهد.

وی افزود: در مدت زمانی کوتاه بعد از فروپاشی شوروی، دشمن هیچ تهدید برجسته و مجسمی روبروی خود ندید که این تهدید باعث ایجاد انسجام داخلی آن شود و از سوی دیگر نیز اختلافات داخلی روز به روز بیشتر و آشکارتر می‌شد.

حسینی با بیان اینکه غرب احساس کرد باید تهدیدی را تولید کند که تمام توان و افکار را به جامعه خود جلب کند، ابراز داشت: در این راستا اتاق فکرها تشکیل شد و نخبگان با بررسی به همگرایی بین سه تمدن کنفوسیوس چین، تمدن ارتدوکس اروپای شرقی و روسیه و تمدن اسلامی رسیدند که برجسته‌ترین آنها تمدن اسلامی است و از آن به عنوان تهدید غرب یاد کردند.

وی تصریح کرد: نطفه توطئه امروز علیه جهان اسلام در قالب تکریتی‌ها، انشقاق درون جوامع اسلامی و درگیری‌های خونین در ممالک اسلامی نشأت گرفته از این امر است.

نماینده فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دشمن عنوان کرد: طی بررسی‌ها محل تلاقی سه تمدن نیز افغانستان بود که برای حضور در این کشور باید بهانه‌ای بزرگ مانند حادثه 11 سپتامبر ایجاد می‌شد که یک ائتلاف جهانی و مشروعیتی برای حضور در منطقه را ایجاد می‌کند و همه از جمله نظام بین‌الملل پشت آمریکا قرار گرفتند و در افغانستان استقرار یافتند.

وی ادامه داد: در گام بعدی باید برخوردهای بین تمدنی را به برخوردهای درون تمدنی تبدیل می‌کردند که در این زمینه نیز هر یک از تمدن‌ها را به نوعی درگیر کردند.

حسینی یادآور شد: در این راستا با بزرگ کردن مسائل تبت و تهدید منطقه سین کیانگ در همسایگی افغانستان و پاکستان و تقویت منطقه فیلیپین و تایوان و سنگاپور مسائلی را ایجاد کردند که چین سرگرم خود باشد.

وی ابراز داشت: روسیه را نیز با بحران اکراین و مسائل اروپای شرقی و تحریم‌ها درگیر کرده و تلاش کردند جهان اسلام را به عنوان محور بی‌ثباتی مطرح کنند.

*فقدان رهبری بیداری اسلامی در برخی کشورها را به بن‌بست کشاند

نماینده فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی وضعیتی به وجود آورد که هیچ سرویس اطلاعاتی هر آنچه واقع شد را پیش‌بینی نمی‌کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس بیانات مقام معظم رهبری شعارهای ارزشی، ضد استکباری و مردمی بودن سه ویژگی اصلی بیداری اسلامی است، گفت: رهبری نعمت بزرگی است که فقدان آن در برخی از کشورهایی که بیداری اسلامی شکل گرفت آنها را به بن‌بست کشاند.

حسینی تصریح کرد: دشمن در چنین شرایطی با راهبردهای مختلف از قبیل برنامه‌ریزی فتنه‌ها، به وجود آوردن گروه‌هایی چون القاعده، داعش، النصره و... و ایجاد یک تفکر آلوده درصدد است تا بخشی از نیروهای جهان اسلام را تحت تأثیر خود قرار دهد که اتاق فکر تمام این گروه‌ها استکباری و صهیونیستی است.

وی بیان داشت: تشدید اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی و توسعه آن، دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی، توسعه درگیری‌ها به کشورهای همجوار ایران مانند سوریه و عراق، کاهش نفوذ منطقه‌ای و عمق استراتژیکی نظام جمهوری اسلامی ایران، تضعیف محور مقاومت و تأمین امنیت رژیم صهیونیستی و بازیابی نقش آمریکا در مدیریت تحولات منطقه‌ای با راه‌اندازی جنگ‌های نیابتی از دیگر راهبردهای دشمن در منطقه است.

نماینده فرمانده کل سپاه پاسداران یادآور شد: با توجه به وضعیتی که دشمن امروز با آن روبرو است هنوز هم با وجود تغییر راهبردها برای معرفی کردن خود به عنوان ناجی با شکست مواجه شده است.

وی با اشاره به بحث برجام عنوان کرد: موضوع مهم در این زمینه توجه به راهبردهای دشمن پس از برجام است چراکه هدف عمده دشمن نفوذ در داخل و توسعه نفوذ خود در سطح منطقه است.

حسینی افزود: در راستای نفوذ داخلی سناریوی نفوذ سیاسی به شدت مورد توجه دشمن است اینکه چگونه می‌تواند به تصمیم‌گیرندگان نزدیک شده و ذهن آنها را متناسب با خواسته‌های خود تغییر دهد و اگر از طریق نفوذ در تصمیم‌گیرندگان نتوانست با نفوذ در تصمیم‌سازان اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: سناریوی نفوذ فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی، دفاعی و نفوذ شناختی و ادراک سازی برای مردم از دیگر راهبردهای دشمن بعد از برجام است.

* شناسایی عناصر کارآمد فلسفه وجودی جشنواره مالک اشتر

نماینده فرمانده کل سپاه پاسداران بیان داشت: در حوزه منطقه‌ای نیز تضعیف محورهای مقاومت با تضعیف دولت سوریه، تغییر منطقه غرب آسیا با تجزیه کشورها و سناریوی مهار ایران در سطح منطقه با تضعیف حمایت از محور مقاومت مطرح است تا نفوذ و بازیگری ایران را در سطح منطقه کاهش دهد.

وی با بیان اینکه توطئه هنوز تمام نشده است، گفت: نگاهی که غربی‌ها به دنبال القای آن هستند ایجاد یأس و ناامیدی در بیداری اسلامی است.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری جشنواره مالک اشتر اظهار داشت: برگزاری این جشنواره در راستای رصد مجموعه و ترسیم وضعیت است تا به نقطه مطلوب برسیم.

وی عنوان کرد: درک و استخراج پیشنهادها و شناسایی عناصر کارآمد از جمله فلسفه وجودی برگزاری جشنواره مالک اشتر است.

نماینده فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه گزارش اشراف مورد توجه مقام معظم رهبری است، افزود: معرفی رده‌های موفق سپاه، ایجاد وحدت رویه و نظام‌مند کردن رده‌ها، رفع معایب و توسعه محاسن و ارزش ها، تقدیر از رده‌های موفق‌تر سپاه و ارج نهادن به تلاش آنها، ایجاد زمینه بهره‌وری بیش از پیش با استفاده از ظرفیت‌ها و بروز خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها از اهداف برگزاری جشنواره مالک اشتر در استان‌ها است.

در پایان این مراسم از رده‌های موفق سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تقدیر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات