حمید رسایی در گفت و گو با «بسیج»:

بازرسی از پارچین، عبور از خط قرمز رهبر انقلاب است / اگر اذنی گرفته شده باید علنی اعلام شود / احضار وزیر دفاع به مجلس

بازدید از پارچین یعنی نقض خط قرمز رهبر انقلاب؛ اگر اذنی گرفته شده باید علنی اعلام شود و گرنه ما تکلیف داریم بر آن چیزی که رهبر انقلاب علنی فرمودند.
کد خبر: ۸۵۷۴۶۵۹
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹

با وجود سرنوشت مبهم برجام در نهادهای قانونی داخلی و در شرایطی که شورایعالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی هنوز نظر نهایی خود را درباره پذیرش و یا عدم پذیرش برجام اعلام نکردهاند، دولت یازدهم با دعوت از آمانو امکان بازرسی وی از سایت نظامی پارچین را مهیا کرد.

حجت الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به تناقض‌گویی‌ها درخصوص بازدید آمانو از پارچین، گفت: در چند روز اخیر بنده این موضوع را از مسئولین مختلفی پیگیری کردم از جمله مسوولین دولتی و بعضی از مسوولین مجلس.

وی افزود: ادعای مطرح این است که اولا بازدیدی که صورت گرفته یک بازدید تشریفاتی بوده است برای گرفتن بهانه از غربی ها نسبت به فعالیت هایی که ما در پارچین انجام می دهیم، ثانیا ادعا می کنند که این بازدید تشریفاتی، کوتاه بوده و ما اجازه نداده‎ایم که آقای آمانو و همراهانش حتی تلفن های همراهشان را با خود وارد پارچین کنند و محدودیت داشتند و سومین ادعای آنها این بود که برای این میزان از بازدید از رهبر انقلاب اذن گرفته شده است.

رسایی در پاسخ به این ادعاها از سوی بعضی از مسوولین دولتی و مجلس، خاطر نشان کرد: پاسخی که بنده به مسوولین دادم و در مجلس این موضوع را پیگیری خواهم کرد این بود که اولا مشکل آژانس و غرب با رفتارهای تشریفاتی برطرف نمی شود؛ اگر قرار بود سوال آنها با رفتار تشریفاتی ما بر طرف شود که آنها اصلا بهانه جویی نمی کردند؛ ما حتی وقتی واقعی به آنها پاسخ می دهیم آنها دست از بهانه جویی برنمیدارند چه رسد به این که خود ما هم اعلام کنیم که این بازدید الکی و تشریفاتی بود.

نماینده مردم تهران با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در باره خطوط قرمز هسته ای خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که بنده خطوط قرمز را علنی اعلام می کنم و در جلسات خصوصی هم این خطوط قرمز را نقض نمی کنم، بنا بر این اگر اذنی گرفته شده است باید علنی و صریح اعلام شود وگرنه ما تکلیف داریم بر آن چیزی که رهبر انقلاب علنی فرمودند.

وی تاکید کرد: از نظر بنده این ادعاهای برخی از مسوولین مبنی بر اذن رهبری قابل قبول نیست.

حجت الاسلام رسایی با توجه به فرموده مقام معظم رهبری که فرمودند ما اجازه بازرسی از مراکز نظامی را به هیچ بیگانه ای نمی دهیم افزود: بازدید از پارچین یعنی نقض خط قرمز ترسیم شده توسط رهبر معظم انقلاب.

رسایی در پایان خاطر نشان کرد: پارچین زیر نظر وزارت دفاع است و ما این موضوع را در قالب سوال از وزیر دفاع می پرسیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار