جوابیه شهرداری ابرکوه در مورد تخریب اخیر در بافت تاریخی

متاسفانه در عمل برخی از افراد بدون توجه به مبانی علمی به شکلی ساده انگارانه، با این بافت ها به عنوان یک معضل برخورد کرده و بهترین راه حل را در تخریب آنها می بینند.
کد خبر: ۸۵۷۴۳۷۴
|
۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از ابرکوه، مسئول عمران و شهرسازی شهرداری ابرکوه با اشاره به گزارش ابرنیوز در مورد تخریب در بخشی از بافت تاریخی شهر که در روزهای گذشته اتفاق افتاده است، اظهار داشت: در زمینه تخریب قسمتی از بافت تاریخی شهر که ذکر شده است قابل توجه می باشد که شهرداری ابرکوه در جایگاه صدور مجوز تخریب در بافت تاریخی نمی باشد و هیچگونه همکاری را با عاملان نداشته است. 

احمدرضا اسدی ضمن محکوم کردن تخریب قسمتی از بافت تاریخی شهر اظهار داشت: بافت های تاریخی در هر کشور به منزله هویت فرهنگی و سند ارزشمند میراث انسانی آن کشور است.که با توجه به وضعیت فعلی شهر ابرکوه حفاظت و حراست از آن واجب است. 

وی افزود: اجرای هرگونه طرح توسعه و عمرانی در بافت تاریخی منوط به اخذ مجوز از مراجع قانونی نظیر سازمان میراث فرهنگی شورای عالی معماری و شهرسازی با داشتن طرح مصوب می باشد. 

اسدی در پایان افزود: شهرداری به عنوان مسئول حفاظت و حمایت از بافت تاریخی از همه شهروندان تقاضا دارد پس از ارسال درخواست به شهرداری و دریافت مجوز نسبت به دخالت در ابنیه تاریخی اقدام نماید. در غیر اینصورت بدلیل قرار گرفتن ابرکوه در لیست 14 شهر نمونه گردشگری کشور و با ارزش شناخته شدن بافت تاریخی ابرکوه عامل اقدامات غیر مجاز قانونا مسئول و جوابگو خواهد بود. 

 

ارسال نظرات