درجهت احقاق حقوق شهروندان؛

عوارض آلایندگی واحدهای آلاینده باقرشهر با جدیت مطالبه می شود

خبرگزاری بسیج: باقرشهر به علت همجواری با پالایشگاه شهید تندگویان، پژوهشگاه صنعت نفت، شرکت پالایش نفت بهران، نیروگاه گازی ری و سایر صنایع آلاینده با مشکلات عدیده زیست محیطی روبرواست.
کد خبر: ۸۵۷۴۳۵۲
|
۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ نشست مشترک مدیریت شهری باقرشهر ومدیرکل مالیات برارزش افزوده استان تهران در راستای پیگیری عوارض آلایندگی محیط زیست به خصوص پالایشگاه نفت شهید تندگویان برگزارشد.

دراین دیدار شهردارباقرشهر با اشاره به مشکلات عدیده ای که شهرداری باقرشهر در ارتباط با مسائل زیست محیطی با آن روبرو است، از پرداخت نشدن عوارش آلاینده توسط شرکت های ذیربط انتقاد کرد و اظهارداشت: صنایع آلاینده همجوار بخصوص پالایشگاه نفت شهید تندگویان همیشه بیشترین آسیب را از لحاظ زیست محیطی به باقرشهر وارد کرده اند، اما سهم آن ها در رفع معضلات ومشکلات شهری بسیارناچیز است. 

استادفرج با اشاره به حکم ماده 123 قانون برنامه پنجم توسعه اظهارداشت: براساس این قانون توزیع عوارض موصوف براساس شاخص جمعیت شهرستان ری صورت می گیرد که حقوق شهروندان ما در این توزیع ضایع می گردد، زیرا شهروندان باقرشهر بیشترین آسیب را از این ناحیه متحمل می شوند و از طرفی کمترین بهره از این عوارض سهم شهرباقرشهر است که متاسفانه تاکنون این عوارض درسال جاری توزیع نشده است.

وی ابراز امیدواری کرد با پیگیری های مجموعه شهرداری و اعضای شورای اسلامی باقرشهر و همراهی مدیرکل مالیات بر ارزش افزوده استان تهران این معضل ومشکل برطرف گردد.

 

لازم به ذکر است این نشست مشترک با حضور سعید استادفرج شهردارباقرشهر، علیرضا قربانعلی وحسین توکلی ازاعضای شورای اسلامی شهر، منصور زارعی مسئول درآمد شهرداری باقرشهر، فریدونی مدیرکل  مالیات برارزش‌افزوده استان تهران و معاونان آنها در دفتر مدیرکل مالیات برارزش‌افزوده استان تهران برگزار شد.

 

 

ارسال نظرات