مدیرکل بهزیستی استان یزد خبر داد

افتتاح مرکز خدمات سالمندی بهار در یزد/مهدهای کودک استان تحت نظارت کارشناسان بهریستی!

مدیرکل بهزیستی استان یزدگفت: نظارت برنحوه آموزش در تمامی مهدهای کودک استان توسط مدیران، روحانیون وکارشناسان سازمان وجود دارد و حتی این سازمان آمادگی اتشار مستندات آموزشی خود را دارد.
کد خبر: ۸۵۷۴۲۶۵
|
۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: مدیرکل بهزیستی استان یزد در نشست خبری به مناسبت هفته سالمند و ناشنوایان با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و تسلیت به شهدات رسیدن جمعی از حجاج ایرانی در حوادث اخیر گفت: بخشی از اینگونه حوادث که منجر به قربانی شدن انسان های بی گناه و اضاف شدن به افراد معلول جامعه می شود متوجه سازمان بهزیستی است.

جلیل عفتی با اشاره به هفته سالمندی (چهارم تا نهم مهرماه) گفت: با توجه به رویکرد جهانی در افزایش سن افراد و بالا رفتن امید به زندگی در کشور باید در برنامه ریزی های کلان موضوع حمایت از سالمندان لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر7.3درصد از جمعیت کشور سالمند هستند گفت: البته این آمار در استان به 8.3درصد می رسد که 1درصد از متوسط کشوری بالاتر است.

عفتی در تعریف سالمندی اضافه کرد: در استاندارد های جهانی به افراد بین 60تا75سال سالمند،76تا90سال پیرو 90سال به بالا خیلی پیر گفته می شود.

وی «سلامت و رفاه اجتماعی سالمندان نماد توسعه پایدار» را شعار کشور در هفته سالمندی عنوان کرد و گفت: در آموزه های دینی و ملی ما بر احترام و حفظ حرمت سالمندان بسیار تاکید شده است و بر همین اساس باید از کودکی،کودکانمان را با این مبحث آشنا کنیم.

عفتی تاکید کرد: سالم سالمند شدن باید از مهمترین دغدغه نسل امروز و خانواده های افراد در معرض سالمندی باشد چرا که وقتی در دوران سالمندی به انواع بیماری ها دچار شود علاوه بر اینکه از این دوران لذتی نمی برد دچار مشکلات روحی هم خواهد شد.

وی تغدیه مناسب، ورزش کردن و سبک رندگی را از مهمترین عوامل دخیل در سالم سالمند شدن دانست و گفت: البته سالمندان و خانواده های آنان نیز باید در این دوران مراقبت های لازم را داشته باشند.

عفتی از افتتاح مرکز خدمات سالمندی بهار یزد خبر داد و ادامه داد: چهار محور در خصوص سالمندان در استان در دستور کار سازمان بهزیستی قرار دارد که ویزیت رایگان سالمندان درمنزل،طرح آموزش مراقبت سالمندی در محیط منزل، ارائه خدمات در مراکز روزانه و شبانه روزی سالمندی به سالمندان از محورهای این چهارمحور می باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار یزدامروز در خصوص چگونگی نحوه نظارت بر آموزش در مهدکودک های استان توسط سازمان بهزیستی و سخنان غیردینی یکی از مربیان در یک مهدکودک یزد اظهار داشت: نظارت برنحوه آموزش در تمامی مهدهای کودک استان توسط مدیران، روحانیون و کارشناسان سازمان وجود دارد و حتی این سازمان آمادگی اتشار مستندات آموزشی خود را دارد.

وی ادامه داد: البته ممکن است در شخصی از خودش حرفی را مطرح کرده باشد که قابل پیگیری است اما در مجموع نظارت دقیقی بر آموزه ها در مهدها وجود دارد.

 منبع: یزد امروز

ارسال نظرات