روز عرفه زمینه ای برای اجابت دعاست

در دین اسلام خداوند برخی روزها را مشخص و زمینه و بستر فعالیت و اجابت دعا را در آن‌ها فراهم کرده است.
کد خبر: ۸۵۷۲۰۳۱
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵



خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام ستار علیزاده گفت: عرفه روز بندگی، عبادت و راز و نیاز با پروردگار عالم و فرصتی غنیمت برای رسید به کمالات است.

وی روز عرفه را فرصتی مناسب برای پاکسازی بشر از گناه دانست و اظهار کرد: با برگزاری دعای عرفه انسان به درجات بالای بندگی در نزد پروردگارش می‌رسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه دعای عرفه شامل مضامین عارفانهای چون شناخت پروردگار و تضرع به درگاه لایزال الهی می‏شود، ادامه داد: در دین اسلام خداوند برخی روزها را مشخص و زمینه و بستر فعالیت و اجابت دعا را در آن‌ها فراهم کرده است.

علیزاده با تأکید بر اینکه دعای عرفه باید هرچه باشکوه‌تر برگزار شود به همین منظور همه مسئولان در برگزاری این دعا باید در استان مشارکت کنند، بیان داشت: روز عرفه یک فرصت برای پاکسازی قلب و جان انسان به شمار می‌آید و امیدوارم همگی مورد عفو و مغفرت خداوند متعال واقع شویم.

وی از برگزاری دعای عرفه در 130 امامزاده و بقعه متبرکه استان مازندران خبر داد و گفت: مقدمات برگزاری دعای عرفه در امامزادگان و بقاع متبرکه استان فراهم شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در پایان گفت: قرائت دعای پرفیض عرفه با حضور هزاران نفر از مردم مومن و ولایت‌مدار این استان در اماکن زیارتی برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها