کاتب صحیفه سجادیه:

کشف استعدادهای جوانان در جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی

یکی از اتفاقات خوب در جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی، کشف استعدادهای جوان در سطح کشور است.
کد خبر: ۸۵۷۲۰۱۹
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، کاتب صحیفه سجادیه در خصوص اهمیت جشنواره تولیدات مراکز استانی گفت: برگزاری جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی نقاط قوت فراوانی همچون کشف استعدادهای جوان در سطح کشور را دارد.
دکتر علی عبدالحسین زاده افزود: برگزاری جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی نقاط قوت فراوانی همچون کشف استعدادهای جوان در سطح کشور را دارد.
این هنرمند برجسته رشته خوشنویسی یکی از نقاط ضعف این جشنواره را در عدم رده بندی سنی شرکت کنندگان دانست و افزود: اساتید و هنرآموزان جوان در یک گروه داوری می شوند که عادلانه نبوده و مایه دلسردی هنرآموزان جوان خواهد شد.
وی در ادامه یکی دیگر از نقاط ضعف جشنواره های هنری را ورود نرم افزارهای کامپیوتری و عدم برگزاری جشنواره در حوزه هنرهای تجسمی به صورت زنده دانست.
عبدالحسین زاده با اشاره به اینکه در میان برخی هنرمندان حرفه ای هم شاهد استفاده از نرم افزار و به نوعی تقلب هستیم تاکید داشت: داوران باید با توجه به این موارد در پی داوری عادلانه باشند تا حقی ناحق نشود.
این هنرمند زنجانی نسبت به کشف استعدادهای نوقلم و پویا درجریان برگزاری جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری ابراز امیدواری کرد و گفت: چاپ و نشر آثار هنرمندان بهترین نوع تشویق و تجلیل است که حوزه هنری با سیاست تولید آثار و محتوا در صدد آن برآمده است.
وی هدف اصلی جشنواره را شناسایی جوانان مستعد دانست و ادامه داد: ایجاد انگیزه در جوانان جهت فعالیت بیشتر و جدی تر در عرصه های هنری از رسالت های جشنواره های هنری است.
وی سطح آثار تولیدی را نسبت به سایر جشنواره ها و دوره های قبل بالا دانست و افزود: بهترین راهکار جهت پیشرفت و توسعه هنری کشور برگزاری جشنواره ها هستند.
علی عبدالحسین زاده ضمن تأکید بر لزوم قضاوت حرفه ای و خبره داوران جهت انتخاب آثار پذیرفته شده در جشنواره اظهار داشت: حوزه هنری انقلاب اسلامی در استان زنجان علی رغم اعتبارات کم فعالیت خوبی دارد و در پی پیشرفت فرهنگ استان بر آمده است.
وی در ادامه از زمان بر بودن، تأثیرات فعالیت های هنری در جامعه خبر داد و گفت: تأثیر تولید یک اثر هنری به مرور زمان و بعد از چند دوره دیده می شود و حوزه هنری در این زمینه فعالیت خوبی از خود نشان داده است.










ارسال نظرات