خبرهای داغ:
فرمانده سپاه خوي:

برگزاری 500 برنامه در طول هفته دفاع مقدس در سطح شهرستان خوي

فرمانده سپاه خوي گفت: همزمان با سي و پنجمين سالگرد هفته دفاع مقدس 500 برنامه در قالب 30عنوان برنامه و مراسم ها به همت معاونت ها،حوزه ها،كانون و پايگاه هاي مقاومت بسيج سپاه خوي و با همكاري سازمان ها،نهادها و ارگان هاي شهرستان برگزار مي شود.
کد خبر: ۸۵۷۱۲۱۳
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سرهنگ پاسدار محمد باقر علايي در نشست خبری هفته دفاع مقدس كه باحضور اصحاب رسانه ملي، نشريات محلي و خبرگزاري ها در سپاه خوي برگزار شد،اظهار داشت: دفاع مقدس الگوي همه ملت هاي مظلوم و مسلمان بود و ايران را به الگویي از استقامت و پايداري براي همه جهانيان تبدیل کرد.

وی گفت: هفته دفاع مقدس يادآور دوراني است كه مردم ايران اسلامي با لبيك به پير و مرادشان حماسه عظيمي را با همت والاي خويش خلق كردند، و با اينكه هدف دشمن فاصله انداختن بين نسل چهارم و نسل هاي گذشته است اما ملت بصير ايران بارها نشان داده اند كه نمي گذارند حماسه پدران و مادرانشان كه ازخود گذشتگي و جا ن بركفي و مجاهدت در راه خدا بود به فراموشي سپرده شود.

علايي همچنین دفاع مقدس را سند افتخار و عزت آفرینی توصیف و بیان کرد: بازگو کردن این فرهنگ به ویژه برای جوانان یک ضرورت است زیرا با توجه به جنگ نرم دشمنان، تهاجم فرهنگی، مشکلات اقتصادی و تحریم ها هر آنچه برای مقابله با این موارد نیاز جامعه می باشد در فرهنگ دفاع مقدس نهادینه شده است.

فرمانده سپاه خوي ادامه داد: بازگويي و بازخواني فرهنگ دفاع مقدس براي نسل چهارم تكليف دوران ديده هاست و هرچند مي دانيم كه يك هفته براي بيان افتخار آفرينان دوران8ساله دفاع مقدس كم است اما تمام همت و سعي خود را مي كنيم تا ايثارگريهاي رزمندگان، جان بركفي شهدا و آزادگان، صبر و پايدران مادران و همسران دوران دفاع مقدس را در جامعه پياده نماييم.

وي افزود: دفاع مقدس بركات زيادي داشت چرا كه بنا به فرمايش امام راحل (ره) ابهت دو ابر قدرت جهان را شكستيم و مظلوميت ملت ايران به جهانيان ثابت كرديم هرجند كه در دفاع مقدس ايران به تنهايي با دشمنان تا بن دندان مسلح مقابله مي كرد.

علايي در ادامه ديدار با امام جمعه،ديدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان و ايثارگران، اجرای صبحگاه مشترك و رژه ابهت نيروهاي مسلح، برگزاري نشست هاي بصيرتي اخلاقي و برگزار ي17يادواره شهدا را از جمله برنامه هاي مهم هفته دفاع مقدس برشمرد و افزود: تجليل از پيشكسوتان و رزمندگان، برگزاري همايش پياده روي خانوادگي، مراشم شب شعر،برگزاري جشنواره هاي بومي محلي،اعزام جهادگران به مناطق محروم، اعزام رزمندگان براي روايت گويي عمليات به مراكز آموزشي، شركت در دعاي عرفه،برپايي نمايشگاه هاي دفاع مقدس افتتاح طرح هاي اقتصاد مقاومتي ،غبارروبي مزار شهدا، تجليل از رزمندگان و سربازان سپاه را از ديگر برنامه هاي اين هفته به شمار مي رود.

ارسال نظرات