خبرهای داغ:
با حضور مسئولان شهرستان کامیاران، رزن و بخش سردرود؛

پس از 30 سال خبر شناسایی شهید ترابعلی باقری‌لاجوردی به خانواده‌اش رسید+تصاویر

با حضور مسئولان شهرستان کامیاران، رزن و بخش سردرود پس از 30 سال خبر شناسایی شهید ترابعلی باقری لاجوردی به خانواده اش داده شد.
کد خبر: ۸۵۷۰۸۹۵
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از رزن، با حضور مسئولان شهرستان کامیاران، رزن و بخش سردرود پس از 30 سال خبر شناسایی شهید ترابعلی باقری لاجوردی به خانواده اش داده شد و از تمبر یادبود این شهید توسط خانواده و بزرگان دو شهرستان رونمایی شد.

نماینده کمیته جست‌‌و‌جوی مفقودین غرب کشور در این مراسم اظهار کرد: پیکر مطهر شهید «ترابعلی باقری‌لاجورد» که در اسفندماه سال 91 توسط جست‌وجوگران کمیته جست‌وجوی مفقودین به کشور منتقل و به علت عدم وجود مدارک شناسایی به عنوان شهید گمنام در فروردین‌ماه سال 92 همزمان با ایام فاطمیه طی مراسم باشکوهی در تپه نورالشهدای شهر کامیاران به خاک سپرده شده بود، شناسایی شد.

محمدجواد زمردیان افزود: شهید باقری متولد 29 شهریور سال 1329 در روستای گندوز از توابع شهرستان رزن دارای 6 فرزند بود که در 35 سالگی در سال 64 در عملیات والفجر 8 در منطقه فاو به شهادت رسیده بود و بعد از 30 سال چشم‌انتظاری همسر و فرزندان شناسایی شد. پیکر شهید باقری در جریان به خاکسپاری جمعی از شهدای گمنام در شهر کامیاران در فروردین‌ماه سال 1392 به خاک سپرده شده است.

وی تصریح کرد: شناسایی این شهید پس از نمونه‌گیری از خون فرزندان شهید و تطابق با نمونه DNA اخذ شده از استخوان‌های شهدای گمنام که در یک بانک نگهداری می‌شود، صورت گرفته است. نتیجه آزمایشات بدین گونه اعلام شده که تمامی اطلاعات با پیکر شهیدی که در کامیاران در سال 1392به خاک سپرده شده است، تطابق دارد.

فتحعلی حسینی فرماندار شهرستان رزن نیز با اشاره به شناسایی پیکر مطهر شهید ترابعلی باقری‌لاجورد بعد از 30 سال و با بیان اینکه زمان همه چیز را کهنه می‌کند جز شهادت که عزتی ابدی است، اظهار کرد: شهدا شمع محافل بشریت هستند و این بزرگواران سوختند تا دین، رهبری و اسلام زنده بماند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مراسم گرامیداشت شهید باقری‌لاجورد در زمان تشییع پیکر مطهر وی از سوی مسئولان و مردم کامیاران اظهار کرد: مردم کامیاران در مراسم تشییع جنازه شهید باقری حماسه آفریدند و در بهترین نقطه شهر این شهید بزرگوار را به خاک سپردند.

شرف‌بانی افزود: برای برگزاری مراسم تشییع و بزرگداشت این شهید بزرگوار همه شهر از مسئولان ارشد شهرستان تا مردم بسیج شدند چرا که ما علاقمند بودیم تا شهر ما نیز از حضور شهدای گمنام بهره‌مند شود بنابراین با پیگیری‌های مکرر در سال 91 این خبر به ما داده شد که از سوی کمیته جست‌وجوی مفقودین 4 شهید گمنام به شهر ما اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به برکات معنوی حضور شهدای گمنام در این شهر خاطرنشان کرد: مزار شهدای گمنام ملجائی برای تمامی براداران اهل سنت و تشییع این شهر شده و مبدا و محور بسیاری از کارهای فرهنگی و تجمعات معنوی قرار گرفته است.

در ادامه علاوه بر رونمائی از تمبر اختصاصی شهید ترابعلی باقری لاجورد، فرزندان شهید باقری، امام جمعه دمق، مدیر بنیاد شهید کامیاران و فرماندار رزن به بیان مطالبی پیرامون جایگاه جهاد و شهادت و ویژگی‌های اخلاقی این شهید معزز پرداحته و در پایان نیز از سوی مسئولان شهر کامیاران و اهالی آن، از خانواده شهید ترابعلی باقری‌لاجورد برای حضور در مراسم روز دوشنبه دعوت بعمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات