خبرهای داغ:
امام جمعه قهاوند مطرح کرد

بازگشت به فرهنگ و گفتمان دفاع مقدس تنها راه مقابله با نفوذ آمریکا

امام جمعه قهاوند گفت: دشمن از فضای فاصله افتادن جامعه با ارزش‌های دفاع مقدس برای نفوذ استفاده می‌کند و تنها راه مقابله با توطئه نفوذ آمریکا نیز بازگشت به فرهنگ و گفتمان دفاع مقدس است.
کد خبر: ۸۵۷۰۸۵۹
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام حسین محققی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت:بازخوانی آرمان‌ها، اهداف و وصایای الهام‌بخش شهدای عزیز نشان می‌دهد که دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای گران‌سنگ آن به‌ویژه حکومت اسلامی با تبعیت از ولایت فقیه اصلی‌ترین دغدغه شهدای عزیز بوده است.

وی بیان کرد:در زمانه‌ای که قدرت‌های بزرگ دنیا را به دو قدرت تقسیم کرده بودند و در مخیله کسی خطور نمی کرد این توازن به هم بخورد ظهور امام خمینی‌(ره) و پدیداری انقلاب اسلامی توازن قوا را در جهان بر هم زد و موجب عکس‌العمل جمعی قدرت‌های جهانی به‌ویژه غرب شد.

امام جمعه قهاوند گفت: آنچه موجب عصبانیت بی‌حد قدرت‌های جهانی به‌ویژه آمریکا شد این بود که مشاهده کردند اسلام به‌ عنوان یک مدل حکومتی این توازن را به هم زد در حالی که با تلاش 300 ساله نظام سلطه این ذهنیت به وجود آمده بود که دیگر حکومت دینی متعلق به گذشته است و باید در تاریخ دنبال آن گشت.

وی ادامه داد: مکتبی به نام حجتیه معتقد بود امکان تشکیل حکومت دینی در دوران غیبت وجود ندارد، باید دنیا آن قدر پر از ظلم و جور شود تا امام زمان(عج) ظهور کنند.

محققی با بیان اینکه تمام قدرت‌های جهان در جنگ 8 ساله علیه این پدیده نو ظهور جدید( نظام دین سالاری) متحد شدند، اضافه کرد: اولین ثمره حاکمیت اسلام و پیوند مذهب و مردم این بود که بعد از قرن‌ها حاکمیت اقوام متعدد و مختلف بر سرنوشت کشور و ملت که نتیجه آن تکه تکه شدن سرزمین بزرگ ایران و از دست رفتن قسمتی از خاک میهن به بهانه جنگ و توطئه انگلیس خبیث بود برای اولین بار در یک حادثه سنگین، طولانی و نابرابر ایران پیروز صحنه شد.

وی گفت: در تمام صحنه‌های دیگر نیز که اتفاق بیفتد، اگر این دو عنصرمذهب و مردممکمل هم باشند و مردم‌سالاری دینی حاکم باشد یقیناً ایران پیروز است و اصل رمز جاودانگی و پیروزی ایران در این است.

امام جمعه قهاوند بیان کرد: آنچه که جنگ 8ساله راتبدیل به دفاع مقدس نمودوصحنه جنگ شدمدرسه عشق ومکتب انسان سازشاهدان وشهیدان گمنام،که دل هاراتصرف می کردمذهب بود

وی افزود: مدل حکومت اسلامی الگوهایی را در دفاع مقدس تربیت کرد و شخصیت هایی را تحویل انقلاب داد کهبیشترین و بالاترین نقش را در تحول جامعه و صدور انقلاب داشتند.

محققی گفت: در این مدرسه که نمونه اش را در هیچ جای دیگر سراغ نداریم با معجزه روح اللهی و دم مسیحایی امام راحل الگوهایی متولد شدند چون باکری و خرازی و همت، کاظمی و باقری و صیاد که باید قرن‌ها بگذرد تایکی مثل آنان بیاید و یک چرخه تاریخی می‌خواهد.

*ريشه اصلی تمامی دشمنی‌ها شکل‌گيری انقلاب بر پايه اسلام ناب است

وی افزود: اسلامی بودن نظام جمهوری اسلامی يکی از مهمترين عوامل دشمنی استکبار جهانی و در رأس آنها آمريکا با نظام جمهوری اسلامی، بلکه ريشه اصلی تمامی دشمنی ها، اسلامی بودن انقلاب و شکل‌گيری انقلاب بر پايه اسلام ناب است.

وی گفت: برژینسکی نظريه‌پرداز مشهور آمريکايی تجديد حيات اسلام را يک مخاطره مستمر برای منافع آمریکا در منطقه‌ای می‌داند که حيات جهان غرب کاملاً به آن وابسته است.

امام جمعه قهاوند تصریح کرد: علت بغض و کینه و دشمنی تمام نشدنی آمریکایی‌ها با ملت ایران و انقلاب اسلامی را باید در ماهیت و هویت نظام جمهوری اسلامی جست وجو کرد.

وی اضافه کرد: امام (ره) می‌فرماید اگر ملت ایران از همه اصول و موازین اسلامی و انقلابی خود عدول کند و خانه عزت و اعتبار پیامبر و ائمه معصومین(ع) را با دست‌های خود ویران کند، آن وقت ممکن است جهانخواران او را به عنوان یک ملت ضعیف و فقیر و بی فرهنگ به رسمیت بشناسند، ولی در همان حدی که آنها آقا باشند ما نوکر، آنها ابرقدرت باشند ما ضعیف، آنها ولی و قیم باشند ما جیره خوار و حافظ منافع آنها، نه یک ایران با هویت ایرانیاسلامی ، بلکه ایرانی که شناسنامه اش را امریکا و شوروی صادر کند.

محققی گفت: امروز دشمنان قسم خورده انقلاب چه در داخل کشور و چه در خارج از مرزها برای مقابله و استحاله انقلاب از راه مذهب وارد شده‌اند.

وی بیان کرد: در خارج از کشور بزرگ‌ترین اندیشکده‌های شیعه‌شناسی را استکبار جهانی و اسراییل دارند در انگلیس تشیع انگلیسی تولید می کنند و در آمریکا تسنن که حضرت آقا فرمودند هر دو برادران شیطان هستند.

امام جمعه قهاوند گفت: در مخالفت با ولایت‌فقیه که ستون فقرات حفظ انقلاب و اسلامیت نظام و شفافیت راه امام است عمل می‌کنند و به دنبال مواجهه و مقابله با نهادهای مرتبط با نهاد رهبری هستند.

وی افزود: دشمن از فضای فاصله افتادن جامعه با ارزش‌های دفاع مقدس برای نفوذ استفاده می‌کند و تنها راه مقابله با توطئه نفوذ آمریکا نیز برگشت به فرهنگ و گفتمان دفاع مقدس است.

محققی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم راه شهدا را ادامه دهیم و به آرمان‌های امام و انقلاب وفادار بمانیم، باید تنها در مسیری باشیم که ولایت فقیه برای ما مشخص کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات