امام جمعه عقدا:

رعایت تقوای الهی مانعی در برابر بروز اختلافات

امام جمعه‌ی عقدا رعایت تقوای الهی در ابعاد مختلف را لازمه‌ی انسجام جامعه دانست و افزود: وجود تقوا در میان مسئولان از بسیاری مشکلات و اختلافات جلوگیری می‌کند.
کد خبر: ۸۵۷۰۷۰۶
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از عقدا، حجت‌الاسلام «حسینی‌ زاده» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه عقدا با تأکید بر ضرورت توجه به مستحبات به‌ویژه مستحباتی که در ماه ذی‌الحجه مورد تأکید قرار گرفته‌اند، افزود: کسانی که مسئولیت‌های بزرگتری دارند باید ارتباط قوی‌تری با خداوند متعال داشته باشند.

وی با بیان این‌که هر کس به میزان ارتباطی که با خداوند دارد از دنیا بهره می‌برد، افزود: بسیاری از مشغولیات دنیا مردم امروز را از خداوند و اصول ارزشی دور کرده و از جمله آنها گرفتار شدن مردم در فضای مجازی است که باعث شده است آنها اصول ارزشی خود را در سایه‌ی فضای مجازی و تحت‌تاثیر آن فراموش کنند.

امام جمعه‌ی عقدا با اشاره به داستان حضرت موسی(ع) و گوساله‌ی سامری، افزود: در دنیای امروز نیز هستند سامری‌هایی که با ابزار مختلف سعی در به انحراف کشیدن مردم و دور کردن آنها از ارزش‌های دینی و اخلاقی دارند.

حسینی‌زاده بر لزوم هوشیاری در برخورد با اینگونه دعوت‌ها تأکید کرد و افزود: تنها عنوان اصلاح‌طلبی کافی نیست، اصلاح جامعه نیازمند برخورداری از تفکر اصلاح‌طلبانه است و کسی که در این مسیر گام برمی‌دارد در واقع باید مصلح بوده و به این ارزش مجهز باشد.

وی تقوای الهی را زمینه‌ساز مصونیت جامعه از اختلافات دانست و افزود: اختلافات نتیجه بی‌تقوایی است. اگر تقوای سیاسی، اجتماعی، شخصی، اخلاقی و ... در جامعه حاکم باشد افراد به‌خوبی به وظایف خود عمل می‌کنند و رابطه‌ها جایگزین ضابطه‌ها نمی‌شوند.

امام جمعه‌ی عقدا رعایت تقوای الهی در ابعاد مختلف را لازمه انسجام جامعه دانست و افزود: وجود تقوا در میان مسئولان از بسیاری مشکلات و اختلافات جلوگیری می‌کند.

حسینی زاده در ادامه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص حفظ ارزش‌ها اشاره کرد و افزود: وارونه شدن ارزش‌ها آسیب بزرگی برای جامعه بوده و حاکم شدن ارزش‌ها به حفظ تمامیت ارضی کشور می‌انجامد.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته ازدواج نیز و با تاکید بر لزوم ایجاد زمینه ازدواج برای جوانان و کمک به آنها برای تحقق زندگی مشترک افزود: باید امور و رسوم دست و پاگیر مزاحم را از این عرصه کنار زده و هر کس با هر میزان توان به کمک این سنت الهی بپردازد.

بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و کمک به افراد برای ورود به این عرصه، حضور موثر در جشن عاطفه‌ها و شناسایی محرومان و دستگیری از آنها، هفته‌ی دفاع مقدس و درس‌های بزرگی که باید از آن گرفت از دیگر موارد مورد اشاره و تذکر امام جمعه عقدا بود.

ارسال نظرات