اجرای هزار ویژه برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان کردستان

جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: بیش از هزار ویژه برنامه هفته دفاع مقدس توسط سپاه استان اجرا می شود.
کد خبر: ۸۵۷۰۶۴۰
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار حمزه فلاح جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس در سنندج ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 5400 شهید استان اظهار داشت: گرامیداشت سالروز دفاع مقدس فرصتی برای یادآوری حقایق جنگ تحمیلی است.

وی افزود: دفاع مقدس همانند برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی می درخشد و باید امروزه حقایق و ارزش ها و فرهنگ سراسر افتخار دفاع مقدس به نسل جوان که آن دوران را درک نکرده اند از طریق رسانه ها منتقل شود.

سردار فلاح گفت: امروزه ما هر چه از عزت، امنیت؛آسایش و آرامش داریم را مرهون اقتدار، ایثار،جانبازی و از خودگذشتگی دلاوران و رزمندگان دوران دفاع مقدس هستیم و ایران اسلامی به پاس سلحشوری مردم حضوری مقتدرانه در تمامی صحنه ها دارد و در اقصی نقاط جهان شناخته شده است.

وی ادامه داد: حفظ و نشر دستاوردهای دفاع مقدس؛ ایثارگری ها و تاریخ سراسر افتخار دفاع مقدس باید به صورت هنرمندانه در قالب فیلم، کتاب و از طریق رسانه ها در اختیار مردم بویژه نسل جوان قرار گیرد.

سردار فلاح در ادامه به تاریخ جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: در تحلیلی که از وضعیت آن زمان در ابعاد سیاسی، نظامی،اقتصادی و فرهنگی از ایران اسلامی داشتند برآوردها بر پیروزی دشمن بود، در زمینه نظامی ارتش دشمن تا دندان مسلح و مورد حمایت همه جانبه نظامی بیشتر کشورهای جهان و دارای تسلیحات فراوان بود، و در دیگر زمینه ها نیز کشور ما بسیار آسیب پذیر بود.

وی افزود: دشمن سه هدف لغو قرارداد 1975، براندازی نظام جمهوری اسلامی و تسخیر خوزستان را پیش بینی کرده بود و قصد داشت در مدت کوتاهی به آن برسد اما در تحلیل خود یک عامل اساسی و مهم را نادیده گرفته بود و آن شناخت نداشتن از دین داری، غیرت و تعصب مردم بود که در ادامه جنگ به اثبات رسید.

وی در ادامه بیان داشت: در مرحله اول جنگ که مصادف با وزارت بنی صدر بود دشمن در کشور از جبهه های غرب،جنوب و میانی پیشروی کرد و کشور ما در این مدت هیچ پیروزی نداشت در مرحله دوم جنگ پس از عزل بنی صدر و وحدت عملی سپاه و ارتش 4 عملیات بزرگ با پیروزی صورت گرفت و بعد از آن خرمشهر آزاد شد.

وی افزود: استراتژی ایران اسلامی بعد از فتح خرمشهر حضور در پای میز مذاکره و مرحله بعد انجام عملیات های بزرگ در برابر زیاده خواهی دشمن بود که در این مرحله سوم از جنگ دشمن متجاوز به عقب رانده شد و پیش نویش قطعنامه نوشته و پذیرفته شد.

سردار فلاح ادامه داد: قطعنامه ای که امام خمینی (ره) شش روز بعد از جنگ به آن اشاره فرمودند دشمن بعد از هشت سال مجبور به پذیرش آن شد و پس از هشت سال دفاع جانانه دشمن به خواسته هایش نرسید و شکست خورد.

جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در ادامه اظهار داشت: امروزه نیز جنگ دشمن جنگ تمام عیار فرهنگی است و در این نوع جنگ بر خلاف جنگ سرد خاکریزها مشخص نیست و آن به داخل خانه ها کشیده شده است و دشمن درصدد تهدید خانواده، فرزندان از طریق گرفتن و از میان بردن باورهای دینی، تعصب و غیرت دینی و جایگزین کردن آن با مسائل مادی و زودگذر است.

وی افزود: همانگونه که مردم غیور ما در دوران جنگ تحمیلی با اعتقادات و باورهای دینی خود و توکل بر خدا در برابر دشمن ایستادگی کردن و پیروز شدند امروز نیز در مقابله هجمه فرهنگی دشمن این چنین باید همه همگام باهم عمل کنیم.

وی مرحله اول مقابله با هجمه فرهنگی را پذیرش و باور این نوع هجمه عنوان کرد و گفت: همانطور که در عرصه جنگ تحمیلی همه اقشار همگام با هم عمل می کردند امروز نیز همه در کنار هم از دانشگاهی، استاد و بازاری و کارمند، روحانی و.. به مقابله با این هجمه خواهیم پرداخت.

اجرای بیش از هزار ویژه برنامه دفاع مقدس توسط سپاه بیت المقدس در استان

سردار فلاح در ادامه سخنان خود به برنامه های تدارک دیده شده توسط سپاه در استان اشاره کرد و گفت: بیش از 1000 برنامه در هفته دفاع مقدس در استان اجرا می شود که بیش از 300 برنامه ی آن در مرکز استان به اجرا در خواهد آمد.
وی برگزاری اردوهای جهادی در راستای محرومیت زدایی استان در 4 شهرستان قروه، بیجار، مریوان و سقز را از جمله برنامه های قبل از دفاع مقدس در سطح استان ذکر کرد.

جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان بیان داشت: رژه ی نیروهای مسلح در روز 31 شهریور ماه، افتتاح نمایشگاه فرهنگی در قالب 30 غرفه، بحث محرومیت زدایی در راستای افتتاح پروژه هایی از جمله افتتاح کمک به احداث مساجد، افتتاح 4 خانه ی عالم، افتتاح سالن ورزشی، برگزاری یادواره ی شهدا در سطح استان، غباررویی مزار شهدا، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس از جمله ی برنامه هایی است که در این هفته برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: تجلیل از خانواده های شهدا و سرکشی از 210 خانواده جانباز و رزمنده و ایثارگر در دوران دفاع مقدس، نشست فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با سرمربی حلقه های صالحین، سربازان و فرزندان شهدا، ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان و جمع آوری آثار آنها، برگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوع دفاع مقدس، کارگاه آموزش افسران جنگ نرم و ... از دیگر برنامه های این هفته می باشد.

ارسال نظرات