استاندار یزد:

زمینه جذب نخبگان و دانش‌آموزان ممتاز در سیستم دولتی فراهم شود

استاندار یزد با اشاره به ضرورت جلوگیری از مهاجرت نخبگان به خارج از کشور گفت: نخبگان و دانش‌آموزان ممتاز در سیستم دولتی جذب شوند.
کد خبر: ۸۵۷۰۳۵۶
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: سیدمحمد میرمحمدی پیش از ظهر امروز در همایش مدیران مدارس استان یزد که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، با بیان اینکه آموزش و پرورش استان یزد افتخارات بزرگی برای استان و کشور کسب کرده، اظهار داشت: در استان یزد تمام مدیران و مسئولان آموزشی و اجرایی، با سیستمی هماهنگ نسبت به ارتقای تربیت و آموزش دانش‌آموزان یزدی اقدام می‌کنند.

استاندار یزد با اشاره به اهمیت تحصیل در فرزندان، به عنوان اولویت اول مسئولان و خانواده‌ها در استان یزد گفت: کسب مستمر رتبه‌های برتر، در کنکور سراسری و المپیادهای مختلف علمی و هنری توسط دانش‌آموزان یزدی، نشانه وجود ظرفیت‌های علمی و آموزشی استان یزد است.

میرمحمدی توجه به دانش‌آموزان و ظرفیت‌های ذاتی آنها، نظم مدیریت مدارس، معلمان، خانواده‌ها و توجه ویژه به محیط مدرسه، به شکلی که دانش‌آموزان با ورود به فضاهای آموزشی احساس شادابی و نسبت به قوانین حاکم در مدارس، خود آگاهی پیدا کنند را پنج عامل اصلی تأثیرگذاری بیشتر سیستم آموزشی در آموزش و پرورش عنوان کرد.

وی با اشاره به ضرورت جلوگیری از آسیب‌های فضای مجازی در بین دانش‌آموزان افزود: تهیه و طراحی تبلت دانش‌آموزی با برنامه‌های مختلف کنترل شده، بومی و مسائل آموزشی به منظور جلوگیری از نفوذ آسیب‌های فضای مجازی برای دانش‌آموزان ضروری است.

میرمحمدی دانشگاه فرهنگیان را بسیار مهم و گلوگاه آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: شاخص‌‌ترین و ارزنده‌ترین اساتید دانشگاهی باید در دانشگاه فرهنگیان جذب و به‌کارگیری شوند.

وی با اشاره به ضرورت توجه ویژه به بحث آموزشی و رفاهی فرهنگیان استان یزد، ادامه داد: آموزش و پرورش معماری است، که بنای علم، ادب، فرهنگ، اخلاق و زمینه‌های مادی و معنوی را در راستای پیشبرد اهداف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نظام در جامعه بنا می‌کند.

استاندار یزد جذب نخبگان و نفرات برتر المپیادهای علمی، را در دولت ضروری دانست و عنوان کرد: دانش‌آموزان ممتاز و نخبه باید، به نحوی در سیستم آموزشی کشور جذب و بکارگیری شوند که به هیچ عنوان به فکر مهاجرت از زادگاه خود نباشند.

 

 

ارسال نظرات