آسيب‌هاي ناشي از اعتياد بدون كتمان براي مردم بازگو شود

نماينده مردم قاينات و زير كوه در مجلس شوراي اسلامي در رابطه با بحث اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر معتقد است: وزارت كشور و ستاد مبارزه با مواد مخدر گام‌هاي خوبي در مقابله با اعتياد برداشته‌اند اما دستگاه‌هاي ديگر بخوبي در تعامل و ارتباط با اين دو نهاد هماهنگ نيستند.
کد خبر: ۸۵۶۹۹۷۷
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
به گزارش بسیج به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر ، جواد هروي  افزود: وضعيت اشاعه و گسترش مواد مخدر صنعتي و محرك‌ها در ميان نسل جوان بسيار نگران‌كننده است، لذا براي پيشگيري از اين وضعيت و با يك اقدام هماهنگ لازم است براساس نگرش قانون‌گذار، اين پديده را حل كنيم.

وي با بيان اينكه توسعه و اشاعه مواد افيوني در ميان قشر دانش‌آموز و دانشجو به گونه‌اي است كه بايد در سياست‌گذاري‌ها تجديدنظر شود، اظهار داشت: برخي از دستگاه‌ها فقط به واژه‌هاي شعاري در مبارزه با مواد مخدر بسنده كرده‌اند و كار اساسي در جهت مقابله و پيشگيري انجام نداده‌اند.

رئيس كميته عالي مجلس شوراي اسلامي خطاب به دستگاه‌ها گفت كه بايد از حالت شعاري خارج شوند و اقدامات بالقوه در مبارزه اجتماعي با مواد مخدر و روانگردانها را به بالفعل تبديل كنند.

هروي با اشاره به اينكه ستاد مبارزه با مواد مخدر اقدامات خوبي در بحث پيشگيري و مقابله با اعتياد برداشته است، اضافه كرد: تعامل با ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت كشور و مجلس شوراي اسلامي در جهت تدوين قوانين مقابله با اعتياد راهگشا و مهم است.

نماينده مردم قاينات زيركوه در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: در اين زمينه نبايد فقط به ارايه دستورالعملي بسنده كرد، بايد فكر اساسي براي مبارزه با مواد مخدر شود و بهتر است مباحث آموزشي و تربيتي در امر مقابله با اعتياد در كتب دانشگاهي نيز گنجانده شود.

وي افزود: ضعف‌هاي آموزشي در پديده اعتياد مشخص شوند و با اقشار مختلف مردم در خور نياز و گروه سني شان بصورت علني درخصوص عوارض و آسيب هاي جدي كه مواد مخدر بر جسم، روان و جامعه وارد مي‌كند، صحبت شود، كم رويي و كتمان در مورد اين پديده، باعث عدم موفقيت در مبارزه با مواد مخدر مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: به عبارتي ديگر اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر، تعامل و هماهنگي دستگاهها و انجام كارهاي اساسي براي تحقق اين موضوع است.
ارسال نظرات