يادداشت/

سياه‌نمايي تازه رسانه‌هاي معاند

غيبت يك فوتساليست زن ايراني در جام ملت‌هاي آسيا فرصت تازه‌اي بود براي رسانه‌هاي معاندي كه همواره از كاه كوه مي‌سازند و از آن بر ضد نظام جمهوري اسلامي استفاده مي‌كنند.
کد خبر: ۸۵۶۹۲۴۵
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
به گزارش خبرگزاري بسیج، غيبت يك فوتساليست زن ايراني در جام ملت‌هاي آسيا فرصت تازه‌اي بود براي رسانه‌هاي معاندي كه همواره از كاه كوه مي‌سازند و از آن بر ضد نظام جمهوري اسلامي استفاده مي‌كنند. 
اين بار مشكل خانوادگي نيلوفر اردلان زمينه‌ساز جوسازي جديدي عليه قوانين كشورمان شد. اولين دوره مسابقات جام ملت‌هاي فوتسال بانوان آسيا چند روز ديگر در مالزي آغاز مي‌شود و تيم ملي بانوان كشورمان در شرايطي به اين رقابت‌ها اعزام مي‌شود كه كاپيتان پرآوازه خود را به همراه ندارد. نيلوفر اردلان همان بازيكن موفقي است كه هم در تيم ملي فوتسال و هم در تيم ملي فوتبال عملكرد درخشاني داشته است. تا جايي كه حضور اين مهره تأثيرگذار در تركيب، شرايط را به نفع ايران تغيير خواهد داد. با اين حال اين بانوي ايراني به دليل مشكلات خانوادگي نمي‌تواند تيم ملي فوتسال را در مسابقات پيش‌رو همراهي كند و همين موضوع سبب شده تا همچون گذشته رسانه‌هاي بيگانه مانور خبري خود را در جهت تخريب قوانين موجود آغاز كنند. 
«راديو فردا» رسانه معاندي كه در جهت ضربه زدن به جمهوري اسلامي گام برمي‌دارد، در گزارش پرطمطراقي به تشريح قانون اجازه همسر براي خروج از كشور پرداخت و براي القاي تفكرات ضدانقلابي خود از دو كارشناس حقوقي و داوري بانوان استفاده كرد. دست و پا زدن‌هاي آنها با گفت‌و‌گو در مورد قانون صدور گذرنامه، لزوم اجازه‌نامه كتبي همسر و مقايسه آن با شرايط حاكم بر فوتبال آلمان و اروپا به اوج خود رسيد. سوءاستفاده از مشكل پيش آمده، اما واكنش به موقع و قاطعانه كاپيتان تيم ملي را به همراه داشت. اردلان كه حتي تصورش را هم نمي‌كرد موضوع نرفتنش به مالزي پاي رسانه‌هاي معاند را به زندگي شخصي‌اش باز كند، آب پاكي را روي دست آنها ريخت: «من يك زن مسلمان ايراني هستم و مسئله عدم حضورم در اين رقابت‌ها كاملاً شخصي و خانوادگي است و ربطي به ساير مسائل ندارد.» همانطور كه نيلوفر اردلان به آن اشاره كرده رسانه‌هاي بيگانه از مسئله‌اي شخصي، بهره‌برداري سياسي كرده‌اند و آن را دستاويزي براي حمله به نظام و باورهاي سرزمين‌مان قرار داده‌اند. در صورتي كه بازيكن بااخلاق و تكنيكي تيم ملي بانوان با طرح مشكلش خواستار پيدا شدن راه‌حلي براي ورزشكاران زن شده و به هيچ وجه هدفي جز اين را دنبال نكرده و نمي‌كند. درست مثل ساير ورزشكاراني كه با مطرح كردن چالش‌هايشان براي برطرف كردن آنها تلاش مي‌كنند. 
رسانه‌هايي كه امروز خود را به در و ديوار مي‌كوبند تا نگاه‌ها را به سمت خود جلب كنند يادشان رفته كه اين بازيكن سال‌هاست كه پيراهن ملي را به تن كرده، در طي اين سال‌ها ازدواج كرده و صاحب فرزند نيز شده است. بارها به مسابقات مختلف اعزام شده و مشكلي برايش به وجود نيامده است. منتها اين رسانه‌ها در اين سال‌ها سكوت اختيار كرده بودند و حتي زحمت تعريف كردن از اين بازيكن را هم به خود نداده بودند. با اين حال اين بار دغدغه‌هاي خانوادگي سبب شده تا همسرش با سفر او مخالفت كند. به معاندين نظام بايد گوشزد كرد كه نيلوفر اردلان بارها با پيشنهادهاي اغوا‌كننده خارجي مواجه شد اما به ارزش‌هايش پشت نكرد. شش سال پيش كجا بوديد كه خانم كاپيتان قرارداد 150 ميليوني باشگاه اماراتي را رد كرد، آن هم به خاطر اينكه اماراتي‌ها از او خواسته بودند بدون حجاب پا به زمين بگذارد. آنچه واضح است اينكه دستاويز قراردادن چنين مسائلي فقط و فقط براي تضعيف كشورمان است، آن هم در شرايطي كه خيلي‌ها قصد سوءاستفاده‌ سياسي از اين مسائل شخصي و خانوادگي دارند. بدون شك نبايد در خصوص شرايط ورزشكاري كه همزمان با ورزش حرفه‌اي مسئوليت مادري را به دوش مي‌كشد و در دانشگاه تحصيل مي‌كند، قضاوت كرد. بايد پذيرفت كه حضور نيافتن نيلوفر اردلان در جام ملت‌هاي آسيا فقط و فقط مسئله‌اي خانوادگي است كه بايد به آن در چارچوب خانواده پرداخت نه در رسانه‌هايي به اسم حمايت از حقوق زن كه هدفي جز ضربه زدن به ايران ندارند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار