به همت حوزه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق:

برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه الزهرا(س) با حضور حجت الاسلام سلیمانی

مراسم افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق صبح دیروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی با همت مدیریت حوزه و بسیج طلاب برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۶۸۹۰۶
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹



به گزارش خبرگزاری بسیج از روابط عمومی حوزه علمیه الزهرا(س) بافق: مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 95-94 حوزه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق صبح دیروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی با همت مدیریت حوزه و بسیج طلاب برگزار شد.

در این مراسم که کلیه طلاب و اساتید و مدیر حوزه نیز حضور داشتند بعد از قرائت قرآن و سرود جمهوری اسلامی، مدیریت حوزه ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام جواد(ع) و خیر مقدم به کلیه حضار به سخنرانی پرداخت.

مریم تفکری در جمع طلاب بعد از بیان روایتی از امام سجاد(ع) با این مضمون گفت: «ایشان در مجلس یزید لعنه الله علیه در شام فرمودند: خدایا به من توفیق ده طوری صحبت کنم که در تک تک کلمات تو، برای کسانی که در جلسۀ من نشسته اند اجر و ثواب داشته باشد.»

وی با بیان این موضوع افزود: انسان باید همه کارها و حرفهایش فقط برای خدا و کسب رضایت او باشد.

تفکری در ادامه با بیان برخی از قوانین و آئین نامه های حوزه از لحاظ آموزشی و فرهنگی از طلاب خواست تا با رعایت کلیه نکاتی که در آئین نامه ذکر شده به عنوان یک طلبه موفق مشغول به تحصیل شوند و در این راستا نظم را سرلوحۀ همیشگی خود قرار دهند.

مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) با اشاره به نامه امام زمان(عج) به شیخ مفید عنوان کرد: «ایشان به شیخ مفید فرمودند: هر کدام از شما پیروان ما که مدعی پیروی از ما اهل بیت است باید کاری کند که به ما نزدیکتر شود و عملی را انجام ندهد که ما از او ناراحت شویم و از ما دور شود.»

وی ادامه داد: از جمله برنامه هایی که یک طلبه موفق باید آن را رعایت کند اینست که مقید به رعایت مقررات آموزشی و انضباطی باشد، در جلسات مباحثه شرکت کند، پای درس اساتید اخلاق بنشیند و استفاده کامل ببرد.

مراسم افتتاحیه بعد از پخش کلیپی از چشم انداز حوزه با سخنرانی حجت الاسلام سلیمانی ادامه پیدا کرد. مؤسس حوزه علمیه الزهرا(س) ضمن عرض تسلیت شهادت امام جواد(ع) و خیرمقدم به طلاب با بیان این حدیث از امام جواد(ع) گفت: «الدینُ عزٌّ و العلمُ کنزٌ و الصمت نورٌ » و در تفسیر این حدیث افزود: دین مایه عزت و شرف انسان است و جایگاه او را در اجتماع قوی می کند و هر چه انسان از نظر دینی و اعتقادی قوی باشد، جایگاهش به همان اندازه بالاتر خواهد رفت.

حجت الاسلام سلیمانی اظهار کرد: علم گنج و تنها سرمایه ماندنی برای انسان است؛ عالم هم در دنیا ارزش دارد و هم در آخرت، به گونه ای که علما از شافعان قیامت هستند.

وی در باب سکوت و اهمیت آن افزود: سکوت نور و روشنایی است و منظور از سکوت را چنین عنوان کرد: منظور از سکوت در این آیه اینست که هر حرفی را نزنیم چون برخی از حرف ها باعث ریختن آبروی افراد می شود تا جایی که هیچ راهی برای جبران آن باقی نخواهد ماند.

امام جمعه شهرستان بافق در پایان به طلاب توصیه نمود تا خودتان را بسازید، همه چیز نخورید و همه چیز نشنوید چون تمام این کارها اثرات روانی خاص خود را دارد.

وی از طلاب خواست تا مراقبت های اخلاقی را رعایت کنند و این مراقبت را تضمینی برای ترقی و رستگاری عنوان نمود.

ذکر مصیبت و پخش کلیپ شهادت امام جواد(ع) از دیگر برنامه های مراسم افتتاحیه بود.

 

ارسال نظرات