حضور مسئولین دانشگاه های استان کردستان در محل اردوهای جهادی قروه و بیجار

مسئولین و روسای دانشگاه های استان کردستان از محل فعالیت اردوهای جهادی در روستاهای محروم دو شهرستان قروه و بیجار بازدید کردند.
کد خبر: ۸۵۶۷۳۶۴
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، روز چهارشنبه 18 شهریورماه مسئولین و روسای دانشگاه های استان کردستان، خبرنگاران و مسئولین بسیج دانشجویی استان از محل فعالیت اردوهای جهادی بسیج دانشجویی در روستاهای محروم دو شهرستان قروه و بیجار بازدید کردند و از نزدیک در جریان اقدامات دانشجویان قرار گرفتند.

در جریان این بازدید و سرکشی کیانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج؛ دکتر جهانشیر امینی رییس سابق دانشگاه کردستان، حجت الاسلام بیابانی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج؛ دکتر قدیمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به همراه دیگر مسئولین دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه فرهنگیان سنندج ضمن خداقوت و قدردانی از زحمات دانشجویان از نزدیک در جریان اقدامات و فعالیت های اردوهای جهادی دانشجویی قرار گرفتند.

550 دانشجو اعزامی از دانشگاه های استان کردستان در قالب 17 گروه جهادی از 10 شهریورماه در روستاها و مناطق محروم چهار شهرستان قروه, بیجار, سقز و مریوان مشغول خدمت رسانی شده اند.

دانشجویان براساس رشته های تحصیلی خود در گروه های مختلف عمرانی, کشاورزی, منابع طبیعی و آبخیزداری دامپروری, پزشکی, آموزشی و... سازماندهی شده اند.

گروه عمران به بهسازی و مرمت مدارس, مساجد, خانه محرومان, ساخت خانه عالم, لایه روبی قنات, ساخت استخر و... مشغول بودند..

در بحث بهداشت و درمان, دانشجویان رشته پزشکی به آموزش و ارائه خدمات بهداشتی به مردم روستاهای محروم پرداختند و دانشجویان گروه دامپزشکی در سه حوزه آموزش, پیشگیری و درمان بیماری های دام و طیور اقدام به ارائه خدمت رسانی و محرومیت زدایی به مردم مناطق محروم شهرستان های قروه و بیجار در روستاهای مظفرآباد،شورابخان، چشمه منتش؛ خسروآباد؛ مالوجه و قزلجگند در مساجد، مراکز بهداشتی و مراکز فرهنگی با توجه به توان و تخصص خود کردند.

حضور 550 دانشجوی جهادگر کردستانی در مناطق محروم استان

علی محمدپناه مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان در حاشیه بازدید اقدامالت دانشجویان جهادگر اظهار داشت: امروز 550 نفر از دانشجویان بسیجی دانشگاه های سطح استان بهترین اوقات فراغت خود را برای محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مردم مناطق محروم انتخاب کرده اند.

وی خطاب به مسئولین و اساتید دانشگاه گفت: این دانشجویان جهادگر حاصل و خروجی تربیت شما مسئولین و اساتید دانشگاه های استان هستند که خودشان را وقف خدمت به مردم مناطق محروم می کنند.

وی ادامه داد: این تعداد دانشجوی جهادگر در روستاهای محروم چهار شهرستان قروه, بیجار, سقز و مریوان در حوزه های عمرانی, کشاورزی, پزشکی, آموزشی, فرهنگی و ... هر آنچه را که در توان داشته باشند برای رفع محرومیت انجام می دهند.


محمد پناه به حضور دانشجویان استان در اردوهای جهادی مدت 12 روز در مناطق محروم چهار شهرستان مذکور اشاره کرد و گفت: افتتاحیه اردوهای جهادی 10 شهریورماه در دانشگاه ها و اختتامیه نیز 22 یا 23 شهریور ماه همزمان با برگزاری یادواره شهدا در روستاهای محروم انجام می شود.

وی تاکید کرد: همانطور که دانشجویان امروز در سنگر علم و دانش حضور دارند در سنگر جهاد و محرومیت زدایی هر آنچه در توان و تخصص دارند برای رفع محرومیت زدایی در طبق اخلاص گذاشته اند.

خدمت به مردم مناطق محروم جهاد اکبر است

حجت الاسلام بیابانی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در جمع خبرنگاران اظهار داشت:این دانشجویان جهادگر که از امکانات رفاهی که در شهر دست کشیده اند و در این مناطق محروم خالصانه برای خدمت به خلق خدا زحمت می کشند در واقع به نوعی جهاد با نفس را تمرین می کنند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج با بیان اینکه خدمت به خلق خدا جهاد اکبر است گفت: امروز این دانشجویان با نیت خالصانه خدمت به مردم مناطق محروم جهاد می کنند و یاد شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس را زنده می کنند.

وی گفت: کسانی که در راه خدا جهاد می کنند به خداوند متعال نزدیک هستند و اقدامات جهادی هم موجب خود سازی است و هم دیگر سازی است.

همراه شدن اهالی روستاهای محروم در فعالیت اردوهای جهادی لازم است

دکتر طیب قدیمی رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: امروز جای بسی خوشحالی است که عده ای از دانشجویان رشته پزشکی, پیراپزشکی, دندانپزشکی و ... دانشگاه علوم پزشکی کردستان در راستای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بصورت داوطلبانه در مناطق محروم استان حضور پیدا کرده اند.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی کردستان به منظور پشتیبانی و حمایت از گروه های پزشکی اردوهای جهادی امکانات و تجهیزات هر چند محدود را در اختیار آنها قرار داده است .

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: همراه شدن اهالی روستاهای محروم در فعالیت اردوهای جهادی لازم است و مردم خود روستاهای محروم با همکاری و همیاری دانشجویان می توانند منشا برکاتی برای محل زندگی خود شوند.

ارسال نظرات