از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

احمد شاکری «فلسفه داستان داستان»‌ و «فلسفه ایده داستان»‌ را به بازار کتاب می‌آورد

احمد شاکری از انتشار دو کتاب «فلسفه داستان داستان» و «فلسفه ایده داستان» از سوی انتشارات فرهنگ و پژوهشگاه اندیشه اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۶۷۰۸
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴

به گزارش بسیج، احمد شاکری نویسنده از انتشار جلد دوم «جستاری در اصلاح‌شناسی و مبانی ادبیات داستانی دفاع مقدس»‌خبر داد و گفت:‌ در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی پژوهش مفصلی با عنوان «جستاری در اصلاح شناسی و مبانی ادبیات داستانی دفاع مقدس» تألیف شده است که به زودی منتشر می‌شود،‌ جلد دوم و سوم این مجموعه نیز در حال نگارش و پژوهش توأمان است.

وی ادامه داد:‌جلد دوم این کتاب با عنوان «فلسفه داستان داستان» تا پایان شهریور ماه منتشر می‌شود،‌ در این کتاب به ماهیت،‌ کاربردها و ارکان و عناصر داستان پرداخته شده است‌، داستان به عنوان جنبه‌ای از هر روایت داستان‌گو در این جا مد نظر است.

شاکری تصریح کرد:‌ جلد سوم این کتاب نیز در حال اتمام است. در این مجلد مباحثی درباره ایده اولیه در داستان مطرح شده است و عنوان «فلسفه ایده در داستان» را خواهد داشت.مجموعه چیستی، عناصر، ارکان و خصوصیات ایده اولیه و ایده‌یابی در داستان در این جلد بررسی شده است.

وی گفت:‌جلد دوم و جلد سوم این پژوهش از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر خواهد شد.

شاکری  هم‌چنین از انتشار مشروح نشست‌های داستان پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خبر داد و گفت:‌ این نشست‌ها با عنوان «داستان پژوهی» در دو سال گذشته برگزار شده است،‌ تاکنون 40 جلسه با حضور حمعی از مدرسان داستان و داستان نویسان برگزار شده و در این جلسات درباره عناصر داستان بحث‌های  آزاد اجتماعی شده است،‌ قرار است این بحث‌ها تفکیک موضوعی شده و در طی چند دفتر از سوی کانون اندیشه جوان منتشر شود.

ارسال نظرات