فرماندار بهاباد:

دانش آموزان را برای نیروی فرهنگی آینده تربیت کنیم/بی توجه مسئولین به مسئولیتشان موجب بدبینی نسل جوان می شود

فرماندار بهاباد با اشاره به حکمت 372 نهج البلاغه گفت: عمل نکردن عالم به علمش و توجه نداشتن یک مسئول به مسئولیتی که دارد باعث می شود بعضی از جوانان نسبت به مسائل انقلاب بدبین شوند.
کد خبر: ۸۵۶۵۰۸۰
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از بهاباد: همایش دو روزه معاونین پرورشی و فرهنگی شهرستان ها، مناطق و نواحی استان یزد با حضور سرداری معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان، فرماندار و رئیس آموزش و پرورش بهاباد در اردوگاه شهدای دانش آموز روستای صادق آباد برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه این همایش دو روزه عباس اقبال فرماندار بهاباد وظیفه خطیر معاونین و مربیان پرورشی را در عصر حاضر و در اقیانوس متلاطم هجمه های فرهنگی که نوجوانان و کودکان را فرا گرفته است یادآور شد.

وی از دست اندرکاران امور تربیتی دانش آموزان خواست تا با استعانت از خداوند ی که مقلب القلوب انسانهاست فطرت پاک و زلال آینده سازان این کشور را زنده و شکوفا نمایند.

فرماندار بهاباد در ادامه با اشاره به حکمت 374 نهج البلاغه در زمینه امور فرهنگی و تربیتی کودکان تصریح کرد: ما گرفتار مسائل ضد فرهنگی در کشور هستیم و دشمن دارد این کار را با چشم باز انجام می دهد؛ ما باید از خودمان شروع کنیم و سعی کنیم نیروسازی کنیم و دانش آموزان را طوری تربیت کنیم که نیروی فرهنگی آینده کشور تأمین شود و در این راه بحول و قوه الهی نباید ناامید و خسته شویم.

عباس اقبال به اشاره به حکمت 372 نهج البلاغه گفت: عمل نکردن عالم به علمش و توجه نداشتن یک مسئول به مسئولیتی که دارد باعث می شود بعضی از جوانان نسبت به مسائل انقلاب بدبین شوند.

اقبال، با تأکید بر توجه به بحث تربیتی و آموزشی دانش آموزان گفت: مسئولین باید به فکر باشند و همه باید به آموزش و پرورش کمک کنند تا این مسئولیت خطیر را به سرانجام برساند.

وی با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش و نقش خطیر این نهاد در ساختن آینده مطلوب کشور گفت: اگر از آموزش و پرورش و مسائل تربیتی غافل شویم، هرچه هم در صنعت و عمران شهری و روستایی پیش برویم معذالک از هدف انقلاب و شهدا و هدف خلقت انسان که تربیت انسانی الهی است دور می شویم.

فرماندار بهاباد در پایان ضمن تشکر از توجه رئیس آموزش و پرورش بهاباد و همکارانشان نسبت به مسائل تربیتی در شهرستان تأکید کرد: انشاا... باید نیروهای شهرستان، ادارات و پتانسیل های فرهنگی شهرستان دست به دست هم دهند و یکدیگر را تکمیل کنند تا بتوانیم با کمک مربیان و معلمین، نیروهای ارزشمندی را از نظر علمی و تربیتی، برای آینده آماده کنیم.

عبداللهیان رئیس آموزش و پرورش بهاباد نیز با خیر مقدم به حاضرین، عمل و کار مربیان پرورشی را بهترین الگو برای دانش آموزان دانست که از ساعت ها سخنرانی و برگزاری مراسم های مختلف و صرف هزینه های زیاد تاثیر بیشتری خواهد داشت.

در ادامه جلسات مربوط به اداره قرآن، عترت و نماز و نیز  مشاوره برگزار و سرداری معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان به سوالات و پرسش های حاضرین پاسخ و جلسات برگزار شده را جمع بندی کرد.

بازدید از موزه علوم طبیعی و همچنین دارالقرآن خاتم الانبیاء شهرستان بهاباد برنامه های بعدی این همایش بود که تا کنون اجرا شده است

در دومین روز از همایش معاونین پرورشی و فرهنگی  شهرستان ها، مناطق و نواحی استان یزد که از جمعه در محل اردوگاه شهدای دانش آموز بهاباد آغاز شده بود پس از پیاده روی صبحگاهی و زیارت قبور مطهر شهدای اطراف اردوگاه جلسات و موضوعات مربوط به ادارات مختلف حوزه پرورشی و فرهنگی با حضور کارشناسان مربوطه برگزار و در پایان آقای سرداری معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان به جمع بندی مباحث و موضوعات مطرح شده در این دو روزپرداخت و برخی مسائل، طرح ها و بر نامه های این حوزه را در سال تحصیلی جدید به معاونین پرورشی و فرهنگی شهرستان های استان یاد آور شد. سرداری در بخش دیگری از سخنان خود به نامه امام علی ع به مالک اشتر اشاره و با استفاده از مفاد این نامه برخی ویژگیهای مدیران، مسولین و مجریان  دستگاه های تعلیم و تربیت و خصوصا حوزه پرورشی را یاد آور شد

ارسال نظرات