با حضور مشاور شهردار تهران :

اولین نشست خانه شهریاران جوان ابرکوه برگزار شد

اولین نشست خانه شهریاران جوان ابرکوه با حضور مشاور شهردار تهران و مدیر عامل خانه شهریاری شهرداری تهران، شهردارابرکوه ،اعضای شورای اسلامی شهرابرکوه و جمعی از فرهیختگان جوان شهرستان ابرکوه در محل سالن شورای اسلامی شهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۶۴۸۶۲
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، در این نشست شهردار ابرکوه ضمن خوشامدگویی به حاضرین اظهار داشت: اعتماد به نیروی جوان، خروجی های بسیار ارزنده و موثری دارد و شهرداری و شورای اسلامی شهر ابرکوه ضمن اعتقاد به این مسئله و درک ضرورت اقدامات فرهنگی، اقدامات مفصلی را در بخش فرهنگی و اجتماعی برنامه ریزی کرده است .


حسین حاتمی افزود: ابرکوه به عنوان قطب فرهنگی، هنری استان یزد در حوزه های شعر، موسیقی، خوشنویسی، کارگردانی و سایر رشته های هنری در سطح کشور مطرح است و برگزاری برنامه هایی نظیر کنگره سراسری شعر کویر نشان از این توانمندی دارد. 
حاتمی ادامه داد: در راستای برنامه ریزی های فرهنگی در آینده نزدیک اولین جلسه مرکز ابرکوه شناسی با حضور علاقه مندان به این موضوع تشکیل خواهد شد و تاسیس مرکز خیریه شهر از دیگر اقداماتی هست که در دست اقدام می باشد. 
وی ضمن معرفی دیگر توانمندی های فرهنگی اجتماعی شهر ابرکوه نظیر مرکز رشد و فناوری، موسسه های قرآنی و غیره ابراز امیدواری کرد که حمایت های لازم توسط مراجع ذیربط در این مقوله صورت پذیرد. 
"رضا ربانی" عضو شورای عالی استان یزد در این نشست با اشاره به اینکه شهرستان ابرکوه از پتانسیل های بسیار زیادی برخوردار است اظهار داشت: با وجود داشتن اثر های تاریخی متعدد با قدمت طولانی از جمله درخت سرو و وجود خندق هایی بسیار قدیمی در سطح شهر و نمونه های آثار متعدد دیگر؛این پتانسیل ها کمک کرد تا  یونسکو این شهر را به عنوان مرکز فرهنگی در کشور بشناسد. 
رضا ربانی افزود: این شهر از نظر موقعیت جغرافیایی و سوق الجیشی به علت قرار گرفتن در بین استان های  کرمان ،اصفهان، کهگلویه و بویر احمر، فارس و یزد بسیار حائز اهمیت است که داری موقعیت حساسی می باشد. 
وی بیان داشت: ابرکوه به عنوان منطقه ویژه اقتصادی و  یکی از 14 شهر نمونه گردشگری و دارا بودن 400 اثر تاریخی و وجود منزلگاه امام را (ع) از جایگاه ویژه ای در کشور برخوردار می باشد. 
وی خواستار نامگذاری یکی از میدان در شهر تهران بنام سرو ابرکوه شد و گفت: این بازدید ها باید متقابل باشد و تعامل بین شهر های کوچک و بزرگ می تواند در پیشبرد اهداف کمک شایانی نماید. 
محمد ابویی در این نشست هدف ایجاد خانه شهریاران در کشور را ایجاد یک شبکه اجتماعی از جوانان فعال و نخبه اعلام کرد و افزود: برای فعالیت جوانان در حوزه مدیریت شهری و توسعه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی این مجموعه فعالیت خود را در سطح کشور آغاز کرده است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از اهداف این مجموعه مردم نهاد برگزاری دوره های توانمند سازی و توانمند افزایی در قالب نشست ها و کارگاهها و برنامه متنوع آموزشی برای نسل چهارم به ویژه در حوزه های اندیشه ای و مهارتی می باشد.
ابویی افزود: ما خواستار این هستیم که به عنوان اولین مرکز کارورزی اجتماعی برای استفاده جوانان و مشارکت جوانان در حوزه مدیریت شهری و فعالیت های فرهنگی در 30 استان کشور و در کلیه شهرستان ها به تناسب استقبال شهرداران و شورای اسلامی شهر ها با حضور جوانان و فعالیت های اجتماعی در قالب خانه شهریاران فعالیت نماییم.
وی تصریح کرد:بهره برداری از مشارکت مضاعف جوانان در عرصه  فرهنگی، ایده ها، نظرات  و پیشنهادهای آنها به عنوان بازوی های اجرایی مشورتی و نظارتی حوزه مدیریت شهری از دیگر اهداف این مجموعه می باشد. 
تعدادی از جوانان فرهیخته در این جلسه نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه های مختلف بیان نمودند. 
در این جلسه حجت الله ستار جهت پیگیری های اولیه احداث خانه شهریاران جوان شهرستان ابرکوه تعیین گردید.

ارسال نظرات