خبرهای داغ:
فرمانده منطقه پدافند هوایی غرب کشور:

اقتدار نیروهای مسلح کالای وارداتی نیست/ هر گونه دست‌اندازی به کشور جواب کوبنده‌ای خواهد داشت

فرمانده منطقه پدافند هوایی غرب کشور با بیان اینکه اقتدار نیروهای مسلح کالای وارداتی نیست، گفت: اقتدار نیرو های مسلح صلابت گزینه های آمریکایی ها را از روی میز به زیر خواهد کشید.
کد خبر: ۸۵۶۴۳۳۵
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، بیژن ساعدی امروز در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه همدان با اشاره به اینکه شهدای انقلاب و شهدای دفاع مقدس با ایثار، جانبازی و ایستادگی درس از خود گذشتگی و مقاومت در برابر ظلم و تجاوز را به مردم آموختند، اظهار داشت: این ایام هفته پدافند هوایی و سالروز تشکیل پدافند هوایی خاتم الانبیا ارتش به فرمان رهبری است.

وی همچنین هفته تعاون و بانکداری اسلامی را تبریک گفت و با بیان اینکه در آستانه هشتمین سالگرد تشکیل پدافند هوایی که مزین به نام خاتم الانبیا است، قرار داریم، بیان کرد: در منطقه شاهد بی عدالتی، ظلم، تجاوز و کشتار بی گناهان و زنان و کودکان به دست گروهک های جعلی و حکومت های ظالم به پشتوانه استکبار و رژیم غاصب هستیم و اعلام می کنم در سایه ایستادگی ملت ها ظلم پایدار نیست و نابود شدنی است چراکه این وعده پروردگار است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی غرب کشور با بیان اینکه با پیشرفت علوم و فناوری در حوزه هوافضا و بعد از جنگ جهانی اول و دوم و افزایش چشم گیر تهدید هوایی برای حیات کشورها پدافند هوایی تشکیل شد، بیان کرد: ایران در سال ۱۳۱۲ از تشکیلات ضد هوایی بهره جست.

ساعدی با بیان اینکه از قبل انقلاب تجهیزات خریداری و کارکنان برای آموزش به خارج از کشور اعزام می شدند، عنوان کرد: هدف آموزش نبود چراکه عمده امور تعمیرات و نگهداری از سوی مشتساران انجام می شد.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب و در هشت سال دفاع مقدس با تجاوز بی رحمانه از سوی رژیم بعثی و بمباران وسیع مناطق مختلف پدافند هوایی با تعریف ماموریت جدید وارد عرصه دفاع مقدس شد و شاهد نقش حساس و حیاتی آن در هشت سال جنگ تحمیلی بودیم، بیان کرد: یک نمونه بارز و شاخص آن در عملیات والفجر هشت بود که بیش از ۷۰ فروند هواپیمای متجاوز ساقط شد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی غرب کشور با بیان اینکه در دوران سازندگی تا سال ۸۷ فرمانده هوایی به عنوان یکی از فرماندهی های عمده نیروی هوایی ارتش اقدامات شایسته ای از حیث دستیابی و بهینه کردن تجهیزات هوایی داشته است، بیان کرد: در سال ۸۷ با ابلاغ فرماندهی کل قوا پدافند هوایی از نیروی هوایی جدا و قرارگاه پدافند هوایی به طور مستقل زیر تابعیت ارتش جمهوری اسلامی تشکیل شد این مسئله که حکایت از درایت و هوشمندی فرمانده کل قوا دارد.

بیژن ساعدی با بیان اینکه امروز پشتوانه قدرتمند تیم های مذاکره کننده ایستادگی، استقامت، پایداری ملت و پیروی از بیایات حکیمانه مقام معظم رهبری و پیشرفت دانشمندان در سایه اقتدار نیروهای مسلح بوده است، ادامه داد: امنیت کشور در گرو اقتدار نیروهای مسلح و نیروهای مردمی و نوید بخش صلح در منطقه خواهد بود.

وی با بیان اینکه اقتدار نیروهای مسلح کالای وارداتی نیست، عنوان کرد: مجموعه نیروهای مسلح به ویژه پدافند هوایی به عنوان اولویت نخست دفاعی با اتکا مقام معظم رهبری و نیروهای مومن، مخلص و متخصص توانسته با وجود کاستی ها و تحریم ها در خودکفایی و تامین نیازهای خود شگفتی آور باشد که این موضوع صلابت گزینه های آمریکایی ها را از روی میز به زیر خواهد کشید.

فرمانده منطقه پدافند هوایی غرب کشور با بیان اینکه شیطنت های استکبار با جمهوری اسلامی پایان پذیر و دشمن قابل اعتماد نیست، عنوان کرد: دشمن هر لحظه امکان دارد به بهانه واهی با جو سازی و تحریف واقعیت ها تعهدات خود را زیر پا گذاشته و شرایط را تغییر دهد.

ساعدی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح از هر فرصتی برای ارتقا توان دفاعی خود استفاده حداکثری را خواهند برد، عنوان کرد: با صلابت و اقتدار، پدافند هوایی کشور هیچ روزنه ای برای نفوذ بیگانگان به خاک جمهوری اسلامی باقی نمی گذارد.

وی با بیان اینکه هر گونه دست اندازی به کشور جواب کوبنده ای خواهد داشت، بیان کرد: امروز با همت دانشمندان و متخصصان داخلی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی وابسته به هیچ قدرت خارجی برای تامین تسلیحات خود نیستند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی غرب کشور با بیان اینکه جوانان و دانشمندان در پرتو اعتقادات و دانش خود فرصتی یافته اند تا با اتکا به نفس طراحی و تولید نیازمندی های کشور را متناسب با تهدیدات با آخرین فناوری ها و منتاسب با استاندار ها به کار گیرند، ادامه داد: پدافند هوایی توانسته در حوزه کشف اهداف هوایی، طراحی تولید انواع اسکن ها، رادارها، تامین تجهیزات موشکی، دیده بانی هوشمند، جنگ الکترونیک، پدافند غیر عامل و غیره به دستاورد های شگرفی برسد و در بسیاری از زمینه ها خود کفایی را رقم بزند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات