امام جمعه اردکان :

انتقاد به دولت باید منصفانه و دلسوزانه باشد/ از بازگشایی سفارت انگلیس در تهران نگرانیم

امام جمعه اردکان ضمن گرامیداشت روز مبارزه با استعمار انگلیس گفت: از بازگشایی سفارت انگلیس در تهران نگرانیم .
کد خبر: ۸۵۶۱۱۵۶
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛ حجه الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت سالروز شهادت رئیسعلی دلواری که به عنوان روز مبارزه با استعمار انگلیس نامگذاری شده است اظهار داشت : اگر نگاهی اجمالی به روابط دیپلماتیک ایران و انگلیس در یک قرن اخیر بیندازیم نشان میدهد که این کشور بدترین خباثت ها و دشمنی ها را در حق ملت ایران روا داشته است .

امام جمعه اردکان افزود : قرارداد رویترز که بر اساس آن کل سرمایه های ایران از معادن و جنگل ها و غیره به مدت هفتاد سال به انگلستان فروخته شد ، جدا کردن افغانستان از ایران بر اساس پیمان پاریس ، ایجاد فرقه ضاله و منحرف بابیت و بهاییت ، به انحراف کشاندن انقلاب مشروطیت و فراهم کردن زمینه اعدام عالم مجاهد شیخ فضل الله نوری ، قرار داد ننگین انحصار توتون و تنباکو که با حکم میرزای شیرازی لغو شد ، نقش مستقیم در کودتای 28 مرداد سال 32 ، حمایت از صدام جنایتکار در طول هشت سال دفاع مقدس ، همراهی با آمریکا برای سرکوب انقلاب اسلامی ایران ، جاسوسی ، حمایت از سلمان رشدی ، اختلاف افکنی بین مذاهب و قبایل ، دخالت مستقیم و فعال در فتنه سال 88 نمونه هایی از این دشمنی هاست .

وی گفت : اینها مشتی از خرمن بزرگ خیانت دولت بریتانیا است که مردم ایران به حق او را روباه مکار و روباه پیر می نامند .

حجه الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر تصریح کرد : ما با این پیشینه از بازگشایی سفارت انگلیس در تهران نگرانیم و می ترسیم این سفارتخانه به جاسوس خانه تبدیل شود و فتنه ها به پا کند و امنیت و آرامش کشور را بر هم بریزد .

وی افزود : امیدواریم مسئولین کشور در روابط خود با انگلیس دقت بیشتری به خرج بدهند .

امام جمعه اردکان در ادامه سخنان خود ، فرا رسیدن هفته دولت و یاد و خاطره دولتمردان شهید رجایی و باهنر را گرامی داشت .

وی با اشاره به دیدار اعضای هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود : مقام معظم رهبری ضمن برشمردن نقاط قوت دولت و تشکر از دولتمردان تذکراتی را نیز بیان کردند .

حجه الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر گفت : یکی از درس های این دیدار سالانه این است که انتقاد به دولت ها باید منصفانه و دلسوزانه باشد .

وی افزود : گاهی برخی از افراد در نقد عملکرد دولت ها جناحی و سیاسی عمل می کنند و به دور از انصاف نظر می دهند و در پی حاکم کردن فضای جناح خود هستند .

خطیب جمعه اردکان تصریح کرد : همه دولت ها از اول انقلاب تا کنون خدماتی داشته اند و البته نقص و ایراداتی هم بر آنها وارد است اما برخی به گونه ای درباره بعضی دولت ها صحبت می کنند که یکی غارتگر بوده و دیگری از معصوم هم معصومتر .

وی گفت : به برخی از دولت ها با همه توان می تازند و به برخی دیگر از گل نازکتر نمی گویند اما مردم ما بیدارند و متوجه این بازی های سیاسی هستند .

حجه الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر ضمن تبریک روز کارمند و روز بسیج کارمندی خطاب به این قشر از جامعه گفت : شما کارمندان عزیز وابسته به این نظام و نماینده نظام و انقلاب هستید و برخورد شما باید به گونه ای باشد که مردم را به نظام و دولت خوشبین کند نه دل زده و بدبین .

وی تصریح کرد : در برخورد با مردم خوش قول و خوش اخلاق باشیم و گرایش سیاسی خود را در خدمت رسانی به مردم دخالت ندهیم تا آخرت خود را با خدمت به خلق خدا که نصیب هر کسی نمی شود آباد سازیم .

خطیب جمعه اردکان در خطبه اول با بیان روایاتی بر تأثیر لقمه حرام در وجود انسان اشاره کرد و به مناسبت روز بانکداری اسلامی و سالروز تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا بر لزوم گسترش فرهنگ قرض الحسنه و حرمت ربا تأکید کرد .

ارسال نظرات