ترکیه رسما به استقبال انتخابات پارلمانی زودهنگام می رود

روز گذشته رئیس جمهور ترکیه رسما اعلام کرد که کشور یک انتخابات زود هنگام پیش رو دارد و مسؤولیت آن را بر عهده نخست وزیر این کشور قرار داد.
کد خبر: ۸۵۶۰۴۴۵
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ دیروز ترکیه رسما مرحله تمهیدی انتخابات پارلمانی خود را آغاز کرد و رجب طیب اردوغان مسؤولیت تشکیل دولت موقتی که به انتخابات نظارت داشته باشد را به نخست وزیر کشور یعنی داود اوغلو محول کرد. کمیته عالی انتخابات ترکیه دو ماه دیگر یعنی اول ماه نوامبر را به عنوان موعد رأی گیری انتخاب کرده است.

 

دفتر روابط عمومی ریاست جمهوری ترکیه طی بیانیه ای اعلام داشته که اردوغان، اوغلو رئیس حزب "عدالت و توسعه" را مسؤول تشکیل کابینه وزرای موقت کرده تا کشور را به انتخابات زودهنگام هدایت کنند. او اوغلو را به این اعتبار انتخاب کرده که حزبش موفق به کسب بیشترین کرسی در انتخابات أخیر شده است. حزب "عدالت و توسعه" از سال 2003 تا کنون حزب حاکم ترکیه بوده است.

رهبر حزب "دموکراتیک خلق­ها" صلاح الدین دمرتاش نیز فورا به این بیانیه واکنش نشان داده و گفت که حزبش برای مشارکت در دولت موقت آماده است اما اگر اوغلو بخواهد، این دولت را بدون حضور اعضای حزب دمرتاش تشکیل دهد هم چندان متعجب نخواهد شد.

دمرتاش در جمع روزنامه نگاران گفت که به جز رؤسای حزب، بقیه اعضای این حزب آمادگی پذیرش پست های وزارتی را دارند و رؤسای حزب نیز خود را برای انتخابات پیش رو آماده می کنند.

در همین زمینه روزنامه "طرف" که وابسته به معارضان ترکیه است درباره آمادگی رجب طیب اردوغان و داود اوغلو برای سیاه نمایی معارضان و سانسور هرج و مرج و عملیات های تروریستی خارج از قانون دولت سخن گفته است و نیز بیان داشته که حزب حاکم در تلاش است جامعه را سرگرم مسایل دیگری کند که در حال حاضر در درجه دوم اهمیت قرار می گیرند.

ارسال نظرات