خبرهای داغ:
رئیس جمهور در جمع مردم همدان خبر داد

افتتاح و بهره‌برداری از 42طرح عمرانی با 847 میلیارد تومان در همدان تا پایان سال 95 / کسی از اینکه «همه باید به قانون عمل کنند» دلخور نشود

رئیس جمهور در جمع مردم همدان گفت: در مجموع 42 طرح عمرانی با 847 میلیارد تومان در همدان در نظر گرفته شده که در سال 94 و 95 و آغاز 96 اجرایی و عملی‌سازی می‌شوند.
کد خبر: ۸۵۶۰۰۱۹
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام حسن روحانی در جمع مردم همدان در ورزشگاه قدس همدان با تقدیر از استقبال پرشور مردم شریف استان همدان این امر را به معنای قدردانی مردم از انقلاب اسلامی و نظام اسلامی و خادمان کوچک خود در دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

وی با بیان اینکه همدان به عنوان مرکز کهن‌ترین دولت و تاریخ تمدن در سرزمین ایران است، افزود: همدان شهر بزرگان، شهر بوعلی سیناها و شهر باباطاهرها، شهر سیدجمال الدین اسدآبادی، میرسیدعلی همدانی و مرکز افتخارآفرینی برای ملت ایران است.

رئیس جمهور؛ همدان را شهر برادری و اتحاد در میان همه اقوام رنگارنگ در سرزمین ایران خواند و بیان داشت: از تمام خیابان‌ها و کوچه‌های این شهر بوی مهر و محبت و برادری و اتحاد استشمام می شود.

وی ادامه داد: همدان شهر پایگاه هوایی قهرمان، دلاوری‌های سپاه و بسیج و انصارالحسین(ع) و سرزمین عارف بزرگ آیت‌الله مدنی، شهید مفتح، شهید قدوسی و شهر علم و عرفان و دانش و ایثار است و افتخار می‌کنم در هفته‌ای با مردم همدان دیدار می‌کنم که هفته همدان و هفته دولت و شب میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) افتخار همه ایران است.

روحانی با بیان اینکه آشنایی من با همدان دیرباز است، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید با رأی ارزشمند مردم در 24 خرداد 92 آغاز به‌کار کرد و تاکنون با برداشتن گام‌های موثر با همت و مشارکت و حمایت مردم توانسته به اهداف خود دست یابد.

وی ابراز داشت: امروز چهره ایرانی از هر زمان دیگری در دنیا شناخته شده است و در غرب و شرق بیش از گذشته با چهره مردم فرهنگ دوست و مقاوم در مسیر انقلاب آشنا شده‌اند و جهانیان می دانند ملت بزرگ و فرهنگ دوستی در این سرزمین به نام ایرانیان دلاور زندگی می کنند.

*با مذاکرات توانستیم سایه شوم جنگ را از سر مردم برداریم

رئیس جمهور با بیان اینکه به همت مردم و تلاش دولتمردان کشور و خادم مردم بعد از 23 ماه مذاکره توسط فرزندان انقلابی شما توانستیم سایه شوم جنگ را از سر مردم برداریم و امنیت واقعی را به این کشور بازگردانیم، گفت: امروز قطعنامه‌های غلط و ظالمانه و ضد حقوق بشری از همان مرکزی که صادر شده بود یعنی در شورای امنیت سازمان ملل متحد، ملغی شد.

*زنجیرهای تحریم یکی پس از دیگری خواهد گسست

وی اظهار داشت: این افتخار بزرگ ازآن ایستادگی مردم و هدایت‌های مقام معظم رهبری و ایثار و فداکاری همه دست اندرکاران و مذاکره کنندگان که امروز ایران اسلامی به این نقطه درخشان دست یافته‌است.

روحانی با اشاره به اینکه تا دیروز بحث غنی‌سازی در ایران از دیدگاه سازمان ملل خلاف بود، افزود: امروز به مصوبه سازمان ملل نه تنها ایران حق غنی‌سازی دارد بلکه در قطعنامه تمام کشورهای بزرگ را موظف می کند تا ایران را در دستیابی به فناوری‌های روز کمک کنند.

وی ادامه داد: کمتر دولت و ملتی در دنیا است که موفق شده باشد بدون اجرای قطعنامه‌ها آنها را لغو کند و حق غنی سازی خود را از طریق سازمان ملل که حق مسلم ملت ایران است در تاریخ ثبت کند.

رئیس جمهوری بیان داشت: زنجیرهای تحریم یکی پس از دیگری خواهد گسست و مردم ما از تمام حقوق تجاری و اقتصادی خود بهره‌مند می شوند و در سال‌های آینده ملت ما شاهد توسعه و حرکت شتابان پایدار به سمت پیشرفت واقعی خواهد بود.

وی اضافه کرد: امروز دولت تدبیر و امید در شرایطی که تحریم‌ها باقی است در زمینه پایان دادن به رکود اقتصادی و بهبود شرایط کسب و کار به اهداف خود دست یافته است.

*کاهش نرخ تورم از 40 درصد به 13.8 درصد در دولت تدبیر و امید

روحانی با اشاره به کاهش نرخ تورم از 40 درصد به 13.8 درصد بیان کرد: این امز به معنای ایستادگی و حمایت مردم از دولت خدمتگزار است.

وی با بیان اینکه تمام مردم ایران را زیر پوشش بیمه قرار خواهیم داد، افزود: 10 میلیون دفترچه بیمه درمانی جدید برای تحت پوشش قرار دادن تمام ایرانیان صادر شده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: با توجه به اینکه هزینه درمان بر دوش مردم است، از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت و بهداشت کاهش هزینه 37 درصدی درمان به 5 درصد بوده است.

وی با بیان اینکه طرح سلامت را ادامه می دهیم، گفت: امروز بعد از دو سال می توانیم به کشاورزان ایرانی خود افتخار کنیم چراکه محصول گندم خریداری شده از کشاورزان به 8 میلیون تن رسیده است.

روحانی با بیان اینکه ما در زمینه صنعت، تمام بخش‌های اقتصادی و اجتماعی رشد قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم، افزود: در شرایطی که قیمت نفت از 140 دلار برای هر بشکه به 40 دلار رسیده و با وجود توطئه‌ها برای کاهش قیمت نفت، دولت با حمایت مردم بر اهداف خود ثابت خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز هیئت‌های اقتصادی و سیاسی به سمت تهران سرازیر شده اند، ابراز داشت: در ماه‌های آینده شاهد حرکت جدیدی در سراسر کشور خواهیم بود.

رئیس جمهور اضافه کرد: دولت همانگونه که بر عهد و پیمان خود وفادار بوده در سال‌های پیش‌رو نیز وفادار خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز کشور نیازمند وحدت و اتحاد است، گفت: کسی از این سخن که «همه باید به قانون عمل کنند» دلخور نشود چراکه هیچ نهادی بالاتر از قانون وجود ندارد و افتخار همه ما است که به قانون متعهد باشیم و بر اساس آن متحد باشیم و خود را برای انتخابات پایان سال آماده کنیم تا شاهد یک انتخابات شکوهمند در ایران باشیم.

* سازمان میراث فرهنگی موظف به اجرای 11 پروژه گردشگری تا پایان 95 است

روحانی با اشاره به تعهدات دولت در این سفر نسبت به استان همدان گفت: در مجموع 42طرح عمرانی در همدان با 847 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که در سال 94 و 95 و آغاز 96 اجرایی و عملی‌سازی می‌شوند.

وی ادامه داد: راه آهن همدان – تهران از جمله این پروژه‌ها است که زیرساختی برای اقتصاد، امنیت و رفاه مردم همدان بوده و اتمام زیرساخت آن با 271 میلیارد تومان اعتبار در سال آینده به اتمام می رسد.

رئیس جمهور یادآور شد: تکمیل و بهره‌برداری از کنارگذرهای همدان – رزن و همدان – اسدآباد با اعتبار 122 میلیارد تومان، بیمارستان جایگزین اکباتان، بیمارستان نهاوند، بهار، قائم اسدآباد، تویسرکان و تخصص سوختگی بعثت همدان با 121 میلیارد تومان اعتبار و بهره‌برداری از سدهای کلان، سرابی، شنجور و شبکه‌های آبیاری و زهکشی با مبلغ 45 میلیارد تومان از دیگر طرح‌ها در همدان است.

وی با اشاره به آبرسانی به روستاهای اولویت‌دار همدان که 25 درصد جمعیت روستایی را شامل می‌شود با 40 میلیارد تومان اعتبار افزود: توسعه آبیاری تحت فشار در 5 هزار و 827 هکتار از اراضی همدان با 41 میلیارد تومان و آب‌رسانی به شهرهای ملایر، تویسرکان، فامنین، اسدآباد، صالح آباد و بخشی از همدان با 38 میلیارد تومان نیز از دیگر پروژه‌ها است که تا دهه فجر 95 به بهره‌برداری می‌رسد.

روحانی خاطرنشان کرد: اعتبار لازم برای اتمام آزادراه ساوه – همدان به مبلغ 30 میلیارد اعتبار نیز تأمین شده است.

وی تصریح کرد: اتمام پروژه انتقال فاضلاب نهاوند، اسدآباد، تویسرکان و رزن با 28 میلیارد تومان و بهره‌برداری از 9 دانشکده در سطح استان همدان با 35 میلیارد تومان تا سال تحصیلی 95 دیگر طرح‌های استان است.

رئیس جمهور با بیان اینکه عملیات اجرایی شهر جدید حوراء در یک هزار و200 هکتار برای اسکان 120 هزار نفر در 20 کیلومتری همدان که در این سفر شروع می شود، افزود: تأمین اعتبار برای فعالیت فرهنگی بنیاد ابن سینا و توسعه فعالیت‌های آن نیز صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه برای طرح‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی استان نیز یک هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، گفت: شهر همدان مرکز جاذبه گردشگری است که سازمان میراث فرهنگی موظف است 11 پروژه گردشگری با 50 میلیارد تومان تسهیلات تا پایان 95 به بهره برداری برساند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات