گفت و گو با جوان خوش ذوق بسیجی؛

تقویم آشنایی با عملیات های دفاع مقدس

وی با طراحی تقویم آشنایی با عملیات های دفاع مقدس در ایلام مقام کشوری کسب کرده است.
کد خبر: ۸۵۵۹۹۳۹
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ جوان خلاق بسیجی بسیجی مظفر کوچکی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار کرد: مظفر کوچکی هستم متولد 1358، ساکن کهره هلیلان، کارشناس مهندسی کشاورزی شاخه ی علوم دامی در سال 76 عضو بسیج فعال هستم.

وی در ادامه بیان کرد: مدت 6 سال است بعنوان فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید مطهری کهره فعالیت مستمر دارم و از خدمت به بسیجیان لذت می برم .

خلاصه ای از طرح خود را شرح دهید؟

طرح ارسال شده با نام " آشنایی با عملیاتهای دفاع مقدس " می باشد که در ظاهر در یک برگ آ چهار طراحی شده ولی حدوداً ده برگ زیر مجموعه دارد که مشخصات کامل عملیاتها، تاریخ عملیات،رمز عملیات، محل عملیات و نام عملیان کامل طراحی و در سریع ترین زمان تمام اقشار می توانند از آن استفاده کنند.

چه عاملی باعث شد که به فکر طراحی " طرح عملیاتها " با این قالب شوید؟

یک روز در یکی از فروشگاهها هلیلان در دور ترین منطقه استان، متوجه چاپ تقویمهایی کتابی 30 صفحه ای با کاغذ گلاسه بسیار گران قیمت شدم که در حاشیه تقویم ماهیانه عکس های دختران و بازیگران هالیود و هندی بدون حجاب طراحی شده بود که این مسئله باعث شد بسیار نگران و ناراحت شوم و اینکه دشمنان از چه حربه هایی برای ترویج بی حجابی و بی فرهنگی فعالیت می کنند .

مظفر کوچکی افزود: این مسئله باعث شد که طرحی برای مقابله با این تقویم ارائه دهم پس از 6 روز فکر و مرور طرحهای مختلف در ذهنم ، بالاخره تصمیم گرفتم کل عملیاتها را در قالب طرح تقویم آویز جهت استفاده تمام ارگانهای دولتی، فروشگاهها و ... ارائه دهم.

چگونگی ترویج و نشر طرح مذکور

نخبه ی بسیجی اذعان کرد: همانطور که گفتم طرح مذکور بصورت آویز و در ظاهر بصورت یک برگ آچهار طراحی شده و در داخل تعداد بیش از ده زیر برگ کوچک دارد که براحتی می توان در پشت سر میز مسئولین ادارات ؛فروشگاه ها، پایگاههای مقاومت و تمامی اماکن دولتی نصب کرد و هر لحظه و هر آن که بخواهید مشخصات کامل طر حها در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

اهداف طرح ثبت شده ی خود را بیان کنید؟

رشادت ها و دلاوریهای رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بر هیچ کس پوشیده نیست و ما وظیفه داریم فعالیتهایی در راستای شناساندن عملیاتها و چگونگی اجرای آن و موفقیت ها و پیروزی هایی که در عملیاتها متعدد حاصل شده است را به نسل جوان و نوجوان معرفی کنیم.

این متفکر بسیجی تصریح کرد: طرح مذکور را با تلفیقی از عکسهای کلاسهای صالحین که در محل روستا اجرا شده است طراحی کردم . در صورت کمک در نشر این طرح میتوان عکس هایی از عملیاتهای هشت سال دفاع مقدس، عکس فرماندهان عملیاتها،عکس مکان و محل فعالیتهای عملیاتها، عکس سایر شهدا و وصیت نامه های آنها و .... را طراحی کرد و در اختیار کل عموم قرار گیرد .

این تقویم دوران دفاع مقدس چه مقامی کسب کرده است؟

علاوه بر مقام برتر استانی در اسفند ماه سال 93 در جشنواره خلاقیت استانی در ایلام ، در بین 33 استان مقام برتر کشوری جشنواره خلاقیتها و ابتکارات بسیج را نیز کسب نمودم، و در سال گذشته در جشنواره مالک اشتر به عنوان برترین رده و موفق ترین فرمانده پایگاه نیز مقام کشوری کسب نمودم .

حرف آخر :

از تمامی مسئولین سپاه بخصوص سرهنگ فرهادیان مسئول بسیج محلات استان ایلام که در ارسال طرح های مذکور به مرحله های استانی و کشوری به من کمک کردند.


ارسال نظرات